چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
برگزاری کلاس آموزشی مهارت‌های کتابخوانی در زنجان

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از برگزاری کلاس آموزشی مهارت‌های کتابخوانی در زنجان خبر داد و گفت: علاوه بر این کلاس نویسندگی خلاق نیز در این استان در حال برگزاری است.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 258 عنوان کلاس آموزشی به میزبانی کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است که استقبال خوبی از آن شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مورد تأکید در برگزاری این کلاس‌ها آموزش مهارت‌های مربوط به درست خواندن و ترویج فرهنگ مطالعه بود، اضافه کرد: در همین راستا کلاس آموزشی مهارت‌های کتابخوانی با حضور اساتید این حوزه در حال برگزاری است.

رضاخانی گفت: در حوزه ادبی کلاس نویسندگی خلاق، فنون شعر، فن بیان، فنون مطالعه، نمایشنامه‌نویسی، نقالی و خطابه‌خوانی، شاهنامه‌خوانی، مهارتهای کتابخوانی به صورت هفتگی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مهارت‌افزایی نیز کتابخانه‌های عمومی از ظرفیت این مراکز استفاده کرده است، گفت: به ویژه در کتابخانه‌های روستایی این موضوع نمود بیشتری داشته و کلاس‌ها به سمتی رفته است که افراد جویای کار یا فاقد مهارت با فراگیری آموزش‌های مربوطه شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

رضاخانی افزود: خوشبختانه موضوع ایجاد کسب و کارهای کوچک در کتابخانه‌های عمومی محقق شده و با توجه به استقبال علاقه‌مندان در صدد افزایش این کلاس‌ها با همکاری مربیان فنی و حرفه‌ای هستیم.

طراحی و دوخت، صنایع دستی از قبیل چارق دوزی و فیروزه‌کوبی، خیاطی لباس کودک، چرم‌دوزی، ساخت ظروف رزینی، پرورش زعفران و گلهای آپارتمانی، چاروق دوزی، شیرینی پزی، سفره آرایی و میوه آرایی، نگهداری و تعمیرات لوازم خانگی و قطعات خودرو از جمله کلاس‌های مهارتی است که در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها