دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب در هفته دفاع مقدس برگزار می شود

مرکزی - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، برپایی تئاتر خیابانی، برپایی شب شعر و رونمایی از یادمان شهدا، همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، «غلامرضا کریمی» گفت: با همراهی مردم و  دستگاه‌های مختلف استانی بیش از ۲ هزار برنامه در «هفته دفاع مقدس» در استان مرکزی اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: آیین تجلیل از ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که در این مراسم از یک میلیون رزمنده دفاع مقدس و اعضای خانواده آنان در سراسر کشور تقدیر می‌شوند.

کریمی بیان کرد: در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان اسلام در حوزه بانوان و خانواده، تکریم خانواده ایثارگران در هفته دفاع مقدس امسال در استان مرکزی و سراسر کشور در دستور کار قرار دارد.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: آیین تکریم و تجلیل ایثارگران حوزه جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز، بیست و نهم شهریورماه جاری در استانداری این استان برگزار می‌شود و در این آیین از ۵۰۰ نفر ایثارگر شامل ۲۵۰ نفر مادران و خواهران و ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان مرکز استان مرکزی تجلیل می‌شود.

کریمی در ادامه افزود: این آیین در سطح شهرستان‌های استان مرکزی نیز با تجلیل از ۳۰۰ نفر از ایثارگران دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سرهنگ کریمی گفت: اجرای شب شعر و آیین نمایش مردان آفتاب پنج، بخش دیگری از برنامه‌های این هفته در استان مرکزی است که این نمایش از بیست و نهم شهریورماه جاری تا سوم مهرماه در مرکز آموزشی شهید محلاتی شهرستان محلات برگزار می‌شود.

وی افزود : یادواره شهید آیت‌الله محلاتی و ۱۰۰ شهید شهرستان محلات ۳۰ شهریورماه جاری در این شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: تکریم و تجلیل از ۲۰ هزار نفر از رزمندگان دوران دفاع مقدس، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب صوتی و مکتوب، برپایی تئاتر خیابانی، برپایی شب شعر و رونمایی از یادمان شهدا نیز همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان برگزار می‌شود.

کریمی همچنین گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب و نقد کتاب دفاع مقدس، نواختن زنگ مقاومت در مدارس و نمایشگاه فانوس نیز بخش دیگری از برنامه‌های هدفگذاری شده است.

وی افزود: نامگذاری اماکن شهری توسط شهرداری و دستگاه‌ها به نام شهدا و برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس در نواحی ۱۲گانه سپاه روح الله استان مرکزی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: آیین گلباران مزار مطهر شهدا در آخرین روز از هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها