یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
بازسازی کتابخانه « سهروردی» تا پایان سال تمام می‌شود

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در راستای به روزرسانی تجهیزات کتابخانه‌ای، بازسازی کتابخانه «سهروردی» تا پایان سال تمام می‌شود.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: کتابخانه سهروردی زنجان قدیمی‌ترین کتابخانه شهر زنجان است که قبل از انقلاب ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت این کتابخانه در حدود 46 سال است، اضافه کرد: این کتابخانه در چهار طبقه و زیربنای یک هزار متر مربع ساخته شده است.

رضاخانی با اشاره به اینکه به منظور استفاده بهینه از ظرفیت این کتابخانه عملیات بازسازی آن آغاز شده و تحویل پیمانکار شده است، گفت: بازسازی در بخش‌های ابنیه و شامل کف، سقف، دیوارها و پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و زیباسازی نمای داخلی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه پروژه به تازگی تحویل پیمانکار برای بازسازی شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم عملیات بازسازی تا پایان سال طول بکشد.

وی ادامه داد: در روند بازسازی بخش کلینیک خواندن و همچنین مدرن‌سازی تجهیزات انجام خواهد شد.

رضاخانی ادامه داد: کلینیک خواندن نخستین بخش تخصصی برای مطالعه است که ویژه کودکان و نوجوانان ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: به لحاظ قدمتی که کتابخانه سهروردی دارد، اغلب افراد مشهور زنجان در این کتابخانه عضویت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: منابع این کتابخانه شامل بخش‌های مرجع و کتب عربی ، کودک و نوجوان ، نشریات ، کمک درسی و زنجان شناسی است و مخزن کتابخانه دارای بیش از 40 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف است.

وی تصریح کرد: کتابخانه سهروردی دارای بخش کتاب‌های درسی نیز هست و در واقع پرطرفدارترین بخش کتابخانه، همین بخش محسوب می‌شود، چراکه دارای منابع درسی از مقاطع ابتدای تا دکترا است.

رضاخانی گفت: همچنین بخش دفاع مقدس این کتابخانه با بیش از یک هزار نسخه کتاب در زمینه‌های زندگینامه شهدا، رمان‌های دفاع مقدس، خاطرات جنگ و... قابل استفاده عموم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها