جمعه ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
شرکت بیش از 200 نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف لرستان / برگزاری نشست‌های کتابخوانی در استان

لرستان - شرکت بیش از 200 نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف لرستان و برگزاری نشست‌های کتابخوانی مختلف در این استان از جمله عناوین اخبار کوتاه فرهنگی و ادبی در لرستان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، آیین اختتامیه سوگواره منطقه‌ای «مَحرم و مُحرم» همراه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان این سوگواره، در تالار ماه حوزه هنری خرم‌آباد برگزار شد. این سوگواره در سه محور عکس و گرافیک دیجیتال و شعر از سوی جهاددانشگاهی لرستان برگزار شد.

فرامرزیان، رئیس جهاد دانشگاهی لرستان در این مراسم با اشاره به اینکه سوگواره «مَحرم مُحرم» در ۱۱ دوره اخیر در سطح استان لرستان برگزار شده است، افزود: با توجه به قرابت‌های فرهنگی و نزدیک بودن سبک عزاداری استان‌های لرنشین، دوازدهمین دوره این سوگواره به همت جهاددانشگاهی لرستان در سطح منطقه‌ای برگزار شد.
وی با اشاره به ارسال یک هزار اثر به دوازدهمین سوگواره منطقه‌ای «مَحرم مُحرم» لرستان در سه بخش عکس، گرافیک دیجیتال و شعر افزود: با توجه به منطقه‌ای بودن این سوگواره، آثار ارسالی به دبیرخانه نسبت به سنوات گذشته رشد چندبرابری داشته است.
 
شرکت بیش از 200 نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف لرستان

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در دو بخش آقایان و بانوان و با حضور بیش از ۲۰۰ متسابق برگزار شد.

وی ادامه داد: ۱۱۰ نفر از بانوان لرستانی در این مرحله از مسابقات، در رشته‌‎های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل و تحقیق و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان بیان کرد: مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه در بخش آقایان نیز در رشته‌‎های حفظ ۵، ۱۰ و ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت ترتیل و تحقیق و دعاخوانی، تواشیح و اذان برگزار شئ که نفرات اول هر رشته به مرحله کشوری راه می‌یابند.
 
جمع‌خوانی کتاب با عنوان «انفطار» در حوزه هنری برگزار شد

جمع‌خوانی «انفطار» تورق، خوانش و تاملی بر آثار شهید سیدمرتضی آوینی است که از سوی حوزه هنری لرستان و با همکاری قرارگاه فرهنگی اجتماعی صاحب‌الامر (عج) برگزار می‌شود.
 
نشست اول «انفطار» با خوانش دو بخش از کتاب «فتح خون»  برگزار شد که با عنوان (هجرت عظیم) و (کوفه به روایت چرایی قیام امام حسین(ع)) ، تببین چرایی قیام امام، دلایل اینکه چرا ایشان به مانند افراد دیگر (همچون عبدالله بن زبیر) در مکه نماندند، تحلیلی از اوضاع اجتماعی و توصیف مردم کوفه و ضمن بیان وقایع گذشته بر مسلم بن عقیل که منجر به شهادت وی شد بیان می‌شود که چرا در میان شهرهای بزرگ عالم اسلام در آن عصر تنها کوفه بود که امام را دعوت کرد.

نشست کتاب‌خوان «انفطار» دوشنبه‌ هر هفته ساعت ۱۷ در سالن جلسات حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود‌.

همچنین روزهای سه‌شنبه هر هفته ساعت 17 تا 18:30 نشست «عهد» به خوانش بیانات امام خمینی (ره) می‌پردازد که در حوزه هنری لرستان برگزار می‌شود.
 
نشست مطالعاتی «سعدی‌پژوهی» برگزار شد

سلسله‌نشست‌های مطالعاتی «سعدی‌پژوهی» ویژه بانوان از سوی کتابخانه عمومی غدیر خرم‌آباد روزهای یک‌شنبه هر هفته از ساعت 18 الی 19 در این کتابخانه برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود. این سلسله‌نشست‌ها با محوریت گلستان‌خوانی، بوستان‌خوانی، تحلیل متن، بلاغت ادبی، سبک‌شناسی، زیبایی‌شناسی و ... برگزار می‌شود.
 
همچنین کتابخانه غدیر خرم‌آباد سلسله نشست‌های مطالعاتی ویژه بازنشستگان و کودکان و نوجوانان را نیز در ایام هفته برگزار می‌کند.
 
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها