سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
بیست و پنجمین کنگره شعر صدف زخمی فراخوان داد

زنجان- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس و مقاومت ( صدف زخمی) فراخوان داد.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: پنحمین جشنواره شعر صدف زخمی در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: محورهای بخش تخصصی کنگره شامل شعر دفاع مقدس و مقاومت شهدا، رزمندگان، آزادگان جانبازان خانواده‌ها، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی،  شعر دفاع مقدس ولایت محوری و جهاد تبیین است.

وی گفت:  شعر دفاع مقدس و شهدای مدافع امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش آموز طنز در شعر دفاع مقدس از دیگر محورها و موضوعات این جشنواره است.

موسوی گفت: شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌ها نیز شامل بخش عمومی جشنواره است که علاقه‌مندان می‌توانند در قالب آن به تولید اثر بپردازند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا آخر شهریورماه است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره در مجموعه ائل داغی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان زنجان ارسال کنند.

موسوی با اشاره به اینکه چهار دوره برگزاری این جشنواره تجربه خوبی برای تولید محتوا و اثار در حوزه دفاع مقدس بوده است، اضافه کرد: برگزاری این جشنواره‌ها ثابت کرد؛ زبان هنر و ادبیات یکی از موثرترین روش‌ها برای بازگو کردن ایثار دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 140 اثر از بهترین آثار به این جشنواره ارسال شده بود، گفت: امیدواریم امسال شاهد حضور پررنگ‌تر شعرا در این جشنواره باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها