سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
کتاب «آن پریزاد سبزپوش» منتشر می‌شود

فارس- صمد طاهری، داستان‌نویس جنوبی ساکن شیراز نام کتاب جدید خود را «آن پریزاد سبزپوش» اعلام کرد که به زودی توسط نشر نیماژ ارایه می‌شود.

این نویسنده جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)  در شیراز، گفت:‌ کتاب «آن پریزاد سبزپوش» مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه و دو نمایشنامه تک‌پرده است.

طاهری افزود: داستان‌ها در دوسه سال اخیر نوشته شدند و آن دو نمایشنامه در سال ۶۳؛ نمایشنامه‌ها درواقع کار کلاسی من بوده که برای خواندن در کلاس نمایشنامه‌نویسی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نوشته شدند.

این نویسنده تحسین شده برای کتاب «زخم شیر» در یازدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد، یادآور شد: زمانی که من دانشجوی آن دانشکده بودم تعدادی نمایشنامه تک‌پرده به عنوان کار کلاسی نوشتم. از میان پنج، شش نمایشنامه، این دو کارهای به دردبخوری بودند و پس از سال‌ها تصمیم به انتشارشان گرفتم. هرگز هم اجرا نشدند.

طاهری تصریح کرد که کتاب «آن پریزاد سبزپوش» بنا بود سال گذشته منتشر شود که بنا به دلایلی به امسال موکول شد.

نشر نیماژ ناشر کتاب‌های صمد طاهری است و ۶ غنوان کتاب او را چاپ و منتشر کرده است.

به گزارش ایبنا؛ صمد طاهری متولد ۱۳۳۶ در آبادان است و اوایل انقلاب به دانشکده هنرهای دراماتیک تهران رفت. او در آبادان داستان‌هایش را در مطبوعات و مجلات منتشر می‌کرد و در شعر نیز دستی دارد. مجموعه شعر «قلب‌های کوچک شهر بزرگ» را سال ۱۳۷۲به همراه اکبر گودرزی و یحیی هاشمی منتشر کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها