دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
برگزاری نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان شمالی

خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از شانزدهم شهریورماه در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

تقی صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: این سوگواره با اتکا بر ظرفیت بی‌بدیل تعزیه و با عرض ارادت با ساحت مقدس امام حسین (ع) در گنجینه فرهنگ و ادبیات برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: برگزاری این آئین در این سرزمین فرصت دانش‌‌افزایی و بهره‌مندی از تجارب تعزیه خوانان و تعامل بین هنرمندان تعزیه با حضور گروه‌های تعزیه در استان کلید می‌خورد.
 
صادقی بیان کرد: اجرای تعزیه، عکس عاشورا، طراحی کتیبه و پرچم و طراحی لباس عاشورا از بخش‌های رقابتی این رویداد هنری عاشورایی است.
 
وی افزود: ۸۷ اثر در بخش تعزیه از سراسر کشور به دبیرخانه سوگواره ارسال که بعد از بازبینی این آثار ۷ اثر در بخش انفرادی و ۱۴ اثر در بخش گروهی در این رویداد به رقابت خواهند پرداخت.
 
وی تصریح کرد: در بخش کتیبه و پرچم ۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال و نمایشگاهی از آثار منتخب برگزار و آثار برگزیده در آیین پایانی جشنواره معرفی خواهد شد.
 
صادقی با اشاره به برگزاری نمایشگاهی در بخش طراحی لباس با موضوع عاشورا گفت: ۸۶ اثر در این بخش به دبیرخانه ارسال شده است که آثار منتخب در پایان معرفی خواهند شد.
 
وی در پایان اظهار کرد: نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا از ۱۶ تا ۱۹ شهریورماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها