جمعه ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶
تقویت شوراهای فرهنگ عمومی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی/ افزایش بودجه وزارت در دولت سیزدهم

لرستان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امسال انقلاب بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر در کشور روی داد، افزود: تقویت شوراهای فرهنگ عمومی از برنامه‌های وزارت فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، محمدمهدی اسماعیلی، روز جمعه در دیدار با حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه اتفاق مهمی در حوزه مدیریت فرهنگی کشور رخ داده است افزود: به دلیل شکاف حوزه تفکر اجرایی با اسناد بالادستی و حکمرانی مدنظر انقلاب در حوزه فرهنگ، ابزار حکمرانی فرهنگی به تدریج کند شده و حوزه فرهنگ در حکمرانی دولت ضعیف شده بود که دولت سیزدهم برای پر کردن این شکاف اقدامات مطلوبی انجام داده است.
 
وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۴ اقتصاد کتاب، ۲۵۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که بودجه عمومی وزارت فرهنگ ۸۰ میلیارد تومان بود، افزود: سالی که دولت سیزدهم فعالیت خود را آغاز کرد بودجه وزارتخانه ۳۰ میلیارد تومان بود در حالی‌که طی این ۲ سال دولت کارهای مهمی برای حوزه فرهنگ و هنر انجام داد.

افزایش بودجه وزارت فرهنگ در دولت سیزدهم. 

اسماعیلی با اشاره به اقدامات مهم دولت در حوزه فرهنگ و هنر گفت: بودجه وزارتخانه سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود بود و امسال به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است.
 
وی با بیان اینکه امسال انقلاب بزرگی در حوزه فرهنگ و هنر با کمک نماینده‌های مجلس انجام شد، افزود: بانک‌ها و شرکت‌های دولتی موظف هستند یک درصد بودجه خود را در اختیار کارهای فرهنگی قرار دهند.
 
اسماعیلی با اشاره به اینکه براساس آمارهای موجود ۹۲ درصد جوانان موسیقی گوش می‌دهند، تاکید کرد: باید اقداماتی صورت بگیرد که ذائقه‌ها متناسب با زیست‌بوم فرهنگی ایران اسلامی باشند.
 
سالانه ۱۱۰ مجوز نشر کتاب در کشور صادر می‌شود

وی با اشاره به ساخت سمفونی ویژه شهدا برای ستاد بزرگداشت شهدا در همه استان‌ها افزود: سالانه ۱۱۰ هزار مجوز نشر کتاب در کشور صادر می‌شود و اکنون وزارت ارشاد از یک وزارتخانه تنظیم‌گر و نظارتی به یک وزارتخانه برنامه‌ریز و توسعه فرهنگی تبدیل شده است.
 
اسماعیلی شعار محوری دولت و وزارتخانه را نهضت بازگشت به مساجد عنوان کرد و افزود: در این رابطه در ۷۰ شهر محروم کشور بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کانون‌های فرهنگی هنری آموزش دیده‌اند.
 
اسماعیلی با اشاره به بیانات رهبری درباره تهاجم فرهنگی گفت: نقطه اصلی درگیری در حوزه فرهنگی است و انقلاب اسلامی یک مقاومت فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی ۲۰۰ ساله است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت شوراهای فرهنگ عمومی کشور را از برنامه‌های وزارت ارشاد عنوان کرد و افزود: هر استانی که برش فرهنگی آن ابلاغ شده است بلافاصله بودجه‌ای مستقل از بودجه استان در اختیار استان قرار می‌گیرد.  

اسماعیلی گفت: آمادگی کامل برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، تبلیغی، و کانون‌های فرهنگی هنری که طرح‌های خود را ارائه دهند در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها