دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
قیمت کاغذ تحریر اعلام شد/ تداوم حمایت دولت از واردکنندگان کاغذ

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی از عرضه کاغذ دیبای شوشتر به قیمت کیلویی حدود 40 هزار تومان و کاغذ مازندران به قیمت کیلویی 32 هزار تومان به ناشران خبر داد.

یاسر احمدوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به آغاز پیش‌ثبت‌نام دریافت کاغذ پارس درباره قیمت این کاغذ بیان کرد: قیمتی که سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین کرده بود، بیش از قیمت اعلام شده برای ثبت‌نام ناشران بود. اما به‌دنبال توافقی که با کارخانه دیبای شوشتر انجام دادیم، قرار شد قیمتی که برای ناشران اختصاص پیدا می‌کند، پایین‌تر از قیمت تعیین‌شده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان باشد.
 
وی افزود: البته طی تفاهمی هم که با کارخانه چوب و کاغذ مازندران داشتیم نیز قیمتی که کاغذ به ناشران داده می‌شود، کمتر از قیمت تعیین شده سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.
 
احمدوند با اشاره به تفاوت قیمت کاغذ دو کارخانه چوب و کاغذ مازندران و پارس گفت: قرار است کاغذ مازندران کیلویی 32 هزار تومان و کاغذ دیبای شوشتر با حدود 40 هزار تومان در اختیار ناشران قرار گیرد که البته این تفاوت قیمت‌ها به‌دلیل تفاوت کیفیت محصولات و مصارف مختلف آن است.
 
وی همچنین درباره وضعیت کارخانه زاگرس فارس، عنوان کرد: طبق مصوبه‌ کارگروه نشر و کاغذ به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، بانک‌های تجارت و صنعت و معدن قرارداد پشتیبانی و مشارکت در این کارخانه را امضا کرده‌اند و امیدواریم به همت آنان، این مجموعه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
 
احمدوند یادآور شد: با توجه به اینکه روش تولید کاغذ در این از کاغذهای بازیافتی است که با سیستم DIP جوهرزدایی می‌شود، با محصولات این مجموعه، کاغذ باکیفیت‌تری از سایر کارخانه‌ها در اختیار قرار می‌دهد.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت تولید کارخانه زاگرس توضیح داد: در ابتدا ظرفیت تولید این کارخانه 20 هزار تُن است اما با افزایش ظرفیت‌ها تا 40 یا 50 هزار تُن هم خواهد رسید.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ  ارشاد اسلامی در ادامه از استمرار حمایت دولت از واردات کاغذ خبر داد و گفت: این کار کماکان انجام می‌شود تا کاغذ با قیمت مناسب در اختیار ناشران قرار گیرد؛ تا زمانی که در داخل کشور، کاغذ با قیمت و کیفیت مطلوب تولید شود، واردات ادامه دارد.
 
وی همچنین درباره برخی گلایه‌ها مبنی بر تخصیص نیافتن ارز برای واردات کاغذ، تاکید کرد: مشکل تخصیص ارز برای همه کالاها وجود دارد و صرفا برای کاغذ نیست، گاهی تامین ارز طول می‌کشد، البته در این زمینه بانک مرکزی هم کمک می‌کند. معاون اول رئیس جمهور هم دستور تخصیص ارز را در جلسه کارگروه نشر و کاغذ داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها