یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کتابخانه منطقه اسلام‌آباد با 35 هزار نسخه کتاب افتتاح می‌شود

زنجان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از افتتاح کتابخانه منطقه اسلام‌آباد خبر داد و گفت: این کتابخانه دارای 35 هزار منابع کتابخانه‌ای است.

 محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در راستای گسترش کتابخانه‌های محله محور در مناطق مختلف استان به ویژه مناطق محروم کتابخانه محله ساخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه های محله محور، راهی برای مردمی کردن کتابخوانی و اقبال عموم مردم به کتابخانه‌ها است، افزود: در همین راستا کتابخانه محله محور منطقه اسلام آباد به زودی افتتاح می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه این کتابخانه در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر مربع ساخته شده است، اضافه کرد: این کتابخانه دارای سه طبقه بوده و بخش‌های متنوعی شامل کلاس آموزشی، دو اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت 70 نفر را داراست.

وی تصریح کرد: از دیگر امکانات این کتابخانه بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه است.

رضاخانی با اشاره به اینکه کتابخانه منطقه اسلام آباد دارای 35 هزار نسخه کتاب در موضوعات مختلف آموزشی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: برای برای تجهیز و فضاسازی کتابخانه منطقه اسلام‌آباد بیش از 35 میلیارد ریال اعتبار از محل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: این کتابخانه با رویکرد نوین فعالیت خواهد کرد و برنامه این است که در این محل کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و محافل ادبی، ویژه‌برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت، باشگاه کتابخوانی، برنامه‌های خانواده محور هم برگزار شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها