شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۶
مسابقات داستان‌نویسی و خاطره‌گویی ویژه مددجویان زنجانی کمیته امداد برگزار می‌شود

زنجان- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس مسابقات داستان‌نویسی و خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس ویژه مددجویان زنجانی برگزار می‌شود.

روح‌اله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به قرارگیری در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه‌های موضوعی با هدف تبیین و تشریح اهداف هشت سال جنگ تحمیلی از هفته‌های بعدی آغاز می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جامعه هدف بیان کرد: برای تحقق این امر لازم است که از ظرفیت‌های راویان و خاطره‌گویان بنیاد شهید استفاده شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از برگزاری مسابقات خاطره‌گویی و داستان‌نویسی برای مددجویان این نهاد خبر داد و گفت: این مسابقه با موضوعات دفاع مقدس، خاطرات شهدا، رزمندگان و جانبازان، حماسه و ایثار و به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اجرا می‌شود.

صالحی شناسایی و پرورش نویسندگان و جوانان متعهد هنرمند، تولید آثار ارزشمند ادبی در حوزه داستان کوتاه، گسترش و ارتقای فرهنگ مطالعه را از اهداف برگزاری این مسابقات اعلام کرد و افزود: این تاریخ میراث گرانبهایی است که باید از ابعاد و زوایای مختلف به آن پرداخت.

وی به سایر برنامه‌های فرهنگی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: اخیرا مسابقات فرهنگی قرآنی « باران وحی» با هدف کشف استعدادهای قرآنی و فرهنگی در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک خواهران و برادران برگزار شد.

صالحی با اشاره به اینکه دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب تحت حمایت مخاطب برنامه‌های فرهنگی این نهاد هستند، اضافه کرد: در حال حاضر قریب به 8 هزار دانشجو و دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین از تهیه کتابچه الکترونیک برای برنامه‌های خیرخواهانه کمیته امداد خبر داد و گفت: هدف از تهیه این کتابچه گردآوری تجارب ارزشمند در حوزه خیر و احسان و استفاده کاربردی از آن در برنامه‌های آتی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها