شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۵
خدمت‌رسانی پیک‌ دانایی به 10 روستا در طارم

زنجان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم گفت: فعالیت پیک دانایی در شهرستان طارم موجب خدمت‌رسانی به 10 روستا شده است.

یاسر روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: طرح «پیک دانایی» در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و با هدف دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در روستاها اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح امکان دسترسی آسان مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب که به هر دلیل قادر به مراجعه به کتابخانه نیستند، فراهم شده و علاقه‌مندان و مخاطبان کتابخانه‌های عمومی از طریق کتابخانه سیار به کتاب‌های مورد نظر خود دست پیدا می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان طارم با اشاره به اینکه در حال حاضر یک مورد پیک دانایی در قالب کتابخانه سیار در شهرستان طارم فعال است، اضافه کرد: اعضای این کتابخانه در حدود 450 نفر بوده و طبق هماهنگی به عمل آمده این کتابخانه سایر به 10 روستا خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه روستاها نیز هم‌چون شهرها نیازمند و شایسته‌ی دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی هستند، اضافه کرد: کتابخانه سیار راهکار خوبی برای ایجاد کتابخانه‌ی ثابت روستایی محسوب می‌شود و موجب توزیع عادلانه خدمات خواهد شد.

روحانی با بیان اینکه توسعه و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان بر مبنای تعلیم و تربیت اسلامی از اهداف فعالیت کتابخانه سیار است، گفت: منابع کتابخانه سایر قابل قبول بوده و هماهنگی لازم صورت گرفته است تا اعضا بتوانند به ایستگاه‌های معین رجوع کرده و کتاب مورد نظر خویش را امانت بگیرند.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه سیار صرفا به صورت امانت کتاب فعالیت ندارد، اضافه کرد: با توجه به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اطلاع‌رسانی لازم از طریق کتابخانه سیار برای شرکت اعضا انجام شده است.

نشست کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، قصه گویی کتب رده کودکان جشنواره و تشریح اهداف و شیوه نامه جشنواره کتابخوانی رضوی در روستا از دیگر فعالیتهایی است که پیک دانایی در روستاها انجام می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها