جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کتابچه موضوعی شهدای زنجان منتشر شد

زنجان- سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به انتشار کتابچه موضوعی شهدا گفت: کتابچه مذکور شامل 20 صفحه از خاطرات و وصایای شهدا است.

عباس برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چاپ کتاب با موضوع شهدا در دستور کار بنیاد شهید است.

وی با اشاره به اینکه پس از برگزاری کنگره شهدای دفاع مقدس در زنجان بیش از 100 کتاب در حوزه خاطرات و وصایای شهدا به چاپ رسید، اضافه کرد: این اقدامات همچنان ادامه داشته و حمایت از کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس به صورت ویژه انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه یک کتابچه موضوعی با عنوان «شاهد و ناظر» در اسنان به چاپ رسیده است، گفت: این کتابچه گزیده‌ای از وصایای شهداست که خطاب به مسئولان تهیه شده است.

برزگر با اشاره به اینکه کتابچه مذکور شامل 20 صفحه از خاطرات و وصایای شهداست، اضافه کرد: این مجموعه شامل آثار گرانبهایی از شهدا در حوزه زندگی ایرانی و اسلامی است.

وی تصریح کرد: این کتاب نکاتی ارزشمند را برای جامعه جوان و نوجوان امروز مطرح می‌کند و در عین حال مسیر درست زندگی و اعتقادات و باور‌هایی را که بستری برای مقاومت در مقابل دشمن بعثی شد را مطرح می‌کند.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه طبق هماهنگی با ناشر کد QR مربوط به هر شهید نیز در این دفترچه‌ها گنجانده شده است، اضافه کرد: با اسکن این کد مخاطبین می‌توانند اطلاعات مربوط به شهید را در سایت مشاهده کنند.

برزگر ادامه داد: این اطلاعات حاوی تصاویر اسکن شده اصل وصیت‌نامه شهدا به همراه متن تایپ‌شده وصیت‌نامه، اطلاعات فردی شهید از جمله نام، نام خانوادگی، نام پدر، نام مادر، تاریخ تولد، محل تولد، تحصیلات، ارگان اعزام کننده، تاریخ شهادت، محل شهادت، نحوه شهادت و مزار در کنار عکس پرسنلی است که با شیوه‌نامه علمی و معتبر پس از مستندسازی و تصحیح برای عرضه به پژوهشگران، هنرمندان و نویسندگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید آثار مکتوب در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز ماندگاری و احیای ارزش‌های فرهنگی و حماسی دوران دفاع مقدس را در پی دارد، اضافه کرد: فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در بین همه افراد، سبب ارتقاء سطوح علمی و فرهنگی شده و منجر به پیشرفت در تمام حوزه‌ها می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها