پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
مشارکت‌های جهادی وزارت ارشاد در«طرح ملی بشری» تحسین برانگیز است

خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت:مشارکت‌های وزارت ارشاد در پیشبرد اهداف طرح« ملی بشری » تحسین برانگیز و در ترویج معارف و فنون قرآن و مهارت‌ها جهادگونه بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) از بجنورد، ظهر پنجشنبه مراسم افتتاحیه طرح ملی نخستین دوره تربیت مربی قرآن کریم « بشری » با حضور کرمانی نژاد مدیر کل آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام نوری، نماینده ولی فقیه و صادقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز استان خراسان شمالی آغاز شد.
 
تقی صادقی اظهار کرد: از لحظه شکل گیری طرح ملی بشری وزارت ارشاد به صورت جهادی وارد میدان خدمت به قرآن و ترویج معارف و فنون و مهارت‌های قرآنی شد.
 
وی گفت: از زمان شکل گیری طرح ملی بشری وزارت ارشاد با همکاری صمیمانه ای که با خراسان شمالی داشت این طرح نیز در استان برگزار شد.
 
صادقی با اشاره به دستگاه‌ها و سازمان‌های همکار در این طرح بیان کرد: طرح ملی بشری نتیجه هم افزایی و همکاری تمام سازمان‌های درگیر در این طرح بوده است؛ که با پای کار آمدن و به کارگیری تمام امکانات مورد نظر همکاری جامع و کاملی را داشته‌اند.
 
وی با اشاره به معجزه قرآن کریم گفت: قرآنی که تمدن ساز است و دست بشریت را گرفته و کلام جاوید خداوند و معجزه پایانی و نهایی وحی است؛ ارتباط بین زمین و آسمان را برقرار کرده است
 
صادقی با بیان اینکه بشریت امروزه در گرداب مسائل، معضلات گرفتار شده است؛ گفت: با این وجود هیچ چاره‌ و راه نجاتی جز چنگ زدن به ریسمان الهی نیست تا بتواند خودش را نجات دهد.
 
وی افزود: قرآن انسان را از عصر جاهلیت نجات و به اوج تمدن انسانی رساند.
 
صادقی در ادامه گفت: هرگز نور قرآن خاموش نمی‌شود بلکه درخشان‌تر می‌شود و دشمنان اسلام امروزه با دست و پازدن‌های توخالی نمی‌توانند چراغ قرآن را خاموش کنند.
 
وی با اشاره به اینکه امروزه قرآن در برابر مسلمانان جهان دارای سبک است؛ خاطر نشان کرد: قران دارای یک مکتب و صاحب روش است.
 
وی به دستاوردهای عظیم ایران اسلامی در زمینه‌های قرآنی اشاره و تصریح کرد: هیچ کدام از کشور‌های اسلامی در زمینه قرآن حتی شبیه به ایران هم نیستند و این از مجاهدت‌های کم نظیری است که توسط مروجین قرآن بدست آمده است.
 
صادقی در پایان گفت: امیدوارم طرح ملی بشری از مرزهای ایران فراتر برود و باعث سربلندی و افتخار ایران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها