چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری ایلام امضا شد

ایلام- در راستای هم‌افزایی و تعاملات سازمانی، تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات‌ کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در ایلام، تفاهم‌نامه همکاری میان ادارات ‌کل کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام و فاطمه رستگار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد و امضا شد.
 
رستگار مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان این اتفاق را موجب توسعه همکاری‌های دو دستگاه دراجرای فعالیت‌های فرهنگی،هنری وادبی وهمچنین کتابخانه های سیار روستایی دانست.
 
وی ضمن اشاره به  جایگاه کانون و تاثیر فعالیت‌های زیربنایی آن بر پرورش روحیه خود باوری کودکان ونوجوانان، افزود: با توجه به مخاطب مشترک دودستگاه خواستار برقراری تعاملات بیشتر در برگزاری جشنواره ها، مسابقات و برنامه‌های کتاب محور هستیم.
 
وی افزود: با هم‌افزایی بیشتر و ارائه خدمات متنوع فرهنگی، هنری وادبی به جامعه هدف از جمله فعالیت ق‌گویی و حضور اعضا در مسابقات و جشنواره‌ها به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و روستاها می‌توانیم فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری وادبی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پرورش اعضا انجام دهیم.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری استان ایلام تصریح کرد: وجود مربیان توانمند و متخصص در کتابخانه‌های کانون در اجرای فعالیت‌های مشترک و تعامل فعالیت‌های کتاب محور جهت تولید محتوای فرهنگی اهمیت ویژه‌ای دارد.
 
 
در ادامه سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام نیز به بیان ضرورت همکاری میان نهادهای هم‌سو به ویژه در عرصه فرهنگی پرداخت و هدف از این هم‌افزایی را خدمت‌رسانی به مخاطبان کودک ونوجوان دانست.
 
وی افزود: کانون پرورش فکری و کتابخانه‌های عمومی در حوزه کودک ونوجوان با شناسایی استعدادها وتلاش در راستای ارائه خدمات فرهنگی،هنری و ادبی در فضای مناسب جهت کتابخوان کردن مخاطبان خود تلاش می‌کنند و انعقاد تفاهم‌نامه، نتایج مطلوبی در همکارهای فرهنگی از جمله استفاده از توان و تخصص ظرفیت‌‌های موجود در کانون برای آموزش قصه‌گویی به مربیان و تاثیر آن براعضای علاقه مند به دنبال خواهد داشت.
 
حیدری ضمن تأکید بر لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم مردم و اقشار جامعه گفت: کتابخانه‌های عمومی، پایگاه‌هایی فرهنگی، اجتماعی و هنری برای تمامی اقشار هستند و ضمن ارائه خدمات مختلف فرهنگی-اجتماعی زمینه آشنایی عموم مردم به ویژه نسل جوان را با هویت ملی، مذهبی و فرهنگی فراهم می آورند.
 
 وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ایام اربعین حسینی امیدوارم این جلسه که مزین به نام اباعبدالله الحسین(ع) شده، فتح بابی در خصوص گسترش فعالیت‌های مشترک بین این دو سازمان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها