یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
معرفی و نقد کتاب «داستان یک مرد» برگزار می‌شود

نشست نقدوبررسی رمان نوجوان «داستان یک مرد» به قلم مجید ملامحمدی با حضور محمود پوروهاب و نویسنده اثر دوشنبه (۱۶ مردادماه) در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست به معرفی و نقدوبررسی کتاب «داستان یک مرد» می‌پردازد که قصه حضور حبیب‌بن مظاهر در ماجرای کربلا است. این کتاب با زبانی شیرین، داستانی روایتی‌تاریخی را برای خواننده بیان می‌کند؛ روایتی که در آن به یکی شخصیت‌های مهم واقعه کربلا پرداخته می‌شود.

این نشست از سلسله نشست‌های فرهنگی خانه کتاب و ادبیات ایران با عنوان «تکیه کتاب» است که دوشنبه (۱۶ مردادماه) ساعت ۱۴ در سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود. در این نشست مجید ملامحمدی، نویسنده اثر، محمود پوروهاب به عنوان منتقد و سورنا جوکار، مجری برنامه حضور دارند.

علاقه‌مندان به حضور در نشست معرفی و نقد کتاب «داستان یک مرد» می‌توانند در زمان تعیین‌شده به سرای اهل قلم خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی خیابان انقلاب اسلامی، خیابان شهید برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲، طبقه همکف مراجعه کنند. این نشست به‌صورت زنده از تلویزیون اینترنتی کتاب به نشانی KETAB.TV نیز پخش می‌شود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«حبیب از بزرگان کوفه به‌حساب می‌آمد و در میان مردم جاه و جلالی والا داشت. جوان‌ترها مردم را با فشار زیاد سر جای خود نشاندند. عابس در کنار مسلم ایستاد. مختار باز به صدای بلند، همگان را به آرامش و سکوت دعوت کرد. حبیب بغض خود را به‌سختی فرو خورد. شانه‌هایش افتاده و گیسوانش پریشان به نظر می‌آمد. مختار تعجب کرد. عابس باز هم گریست. مسلم با نگرانی به سرتاپای حبیب خیره شد. حبیب دستار بلند خود را بر گونه‌هایش کشید. دلش تاب سخن نداشت. ابروان پهن و هلالی‌اش به‌هم گره خورده بود. آیا او نیز می‌توانست امام (ع) را همراهی کند؟»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها