سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی کردستان برگزار می‌شود

کردستان _مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اختتامیه سومین مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی استان گفت: این مراسم در نیمه دوم مرداد جاری با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، علی اصغر دریایی، بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان با حضور فرماندار شهرستان سنندج و رئیس و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اظهار کرد: این دوره جشنواره به همت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان، همیاری جامعه رسانه‌ای، همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و دستگاه‌های مشارکت کننده برگزار می‌شود.

وی افزود: ایجاد رقابت سالم برای تعالی بخشی حرفه‌ای اهالی رسانه، افزایش اعتبار و تاثیر رسانه‌ها در معادلات اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، سیاسی در جامعه، توجه ویژه به بازتاب آثار و اثربخشی آنها، سوق دادن اهالی رسانه به سمت مطالبه‌گری و قدرت بخشی رسانه‌ها، گرایش رسانه‌ها به تولید محتوی و اثربخشی به آثار و توجه ویژه به شکل گیری روزنامه‌نگاری توسعه در استان کردستان از اهداف این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به بخش‌های این جشنواره گفت: بخش اصلی (با رویکرد مطالبه گری و اثرگذاری)، بخش ورزشی (با رویکرد ارتقای جایگاه رسانه های ورزشی) و بخش جنبی (با رویکرد شعار سال و بحران کرونا) است.

دریایی اضافه کرد: قالب های بخش اصلی شامل مقاله، سرمقاله و یاداشت، خبر، گزارش مکتوب (خبری و غیرخبری)، مصاحبه، تیتر، عکس (تک عکس و گزارش تصویری)، طراحی و صفحه آرائی، طنز و تصویری (کاریکاتور) است.

وی به بخش جنبی جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: ارسال آثار در بخش جنبی حتما باید مربوط به شعار سال «تولید؛ دانش ‌بنیان، اشتغال ‌آفرین، بحران کرونا» باشد و در غیر صورت برای داوری ارسال نمی شود.

رئیس و مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان کردستان نیز در ادامه هر کدام نکته نظرات خود در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم ارائه کردند و بر چه بهتر برگزار شدن آن تاکید شد.

در حال حاضر بر اساس آمار منتشر شده در سامانه جامع رسانه‌ها، ۱۰۹ نشریه در استان کردستان مجوز انتشار دارند که از این تعداد یک روزنامه، ۶۶ نشریه شامل ۱۲ هفته‌نامه، ۶ دوهفته‌نامه، ۱۰ ماهنامه، یک دوماهنامه، ۲۶ فصلنامه و ۱۲ دو فصلنامه است و مابقی را هم رسانه‌های الکترونیک
برخط تشکیل می‌دهد.

۱۳۷خبرنگار به عنوان عضو اصلی و ۶ نفر نیز عضو افتخاری در خانه مطبوعات کردستان فعالیت دارند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها