یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۳
به ياد استاد از «تاريخ آل بويه» تا «سفرنامه آفريقا»

انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران، آيين بزرگداشت «علي‌اصغر فقيهي» مورخ كتاب‌هاي «تاريخ آل بويه»، «تاريخ قضيه بحرين» و «سفرنامه آفريقا» را برگزار مي‌كند.\

به‌ گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از روابط عمومي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران، آيين يادبود و تجليل از مقام علمي و خدمات فرهنگي شادروان «علي‌اصغر فقيهي»، مورخ، محقق و معلم ايراني ، عصر روز سه‌شنبه 29 بهمن‌ماه 1387 در انجمن آثار و مفاخر فرهنگي برگزار مي‌شود. 

«علي‌اصغر فقيهي» سال 1296 خورشيدي زاده شد، پدرش «ميرزا ابوالحسن» مدرس مدرسه جاني‏خان بود که اين مدرسه ‏پيش از تشکيل حوزه علميه قم توسط مرحوم آيت‏الله حائري، داير شد و بسياري از علماي قم در اين مدرسه علوم ديني را فراگرفتند.

وي ابتدا در مكتب با مقدمات و در محضر پدر كه خود از روحانيون بود با علوم حوزوي آشنا شد و تا حد متوسطه پيش رفت و براي تكميل تحصيلات به تهران آمد و از دانشكده «معقول و منقول» ليسانس گرفت. سپس به سمت دبير ادبيات دبيرستان «حكيم نظامي» در قم منصوب شد و سال‌هاي متمادي عمر خود را صرف نوشتن كتاب‌هاي سودمندي كرد.

از آثار وي مي‌توان به «ايران در جنگ گذشت»، «تاريخ قضيه بحرين»،«گذشته خوزستان»، «تاريخ آل بويه»، «تاريخ مذهبي قم»، «تاريخ و عقايد وهابيان»،«تاريخ اسلام و جغرافياي كشورهاي اسلامي»، «دستورهاي املا و انشاء»، «توحيد مفضل»، ترجمه «عهدنامه مالك اشتر»، «سفرنامه حج»، «عضدالدوله ديلمي»، و «سفرنامه افريقا» اشاره كرد. 

علاقه‌مندان مي‌توانند براي شركت در اين مراسم به خيابان ولي‌عصر(عج)، پل اميربهادر، خيابان شهيد سرگرد بشيري، شماره 71 مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها