دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
«طاقچه» از دسترس خارج شد

بعد از انتشار اطلاعیه رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره فعالیت «طاقچه» این پلتفرم کتاب از دسترس خارج شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به‌دنبال اعلام رسمی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره ممانعت از فعالیت سکوی «طاقچه» به‌دلیل نداشتن مجوز از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایت «طاقچه» از دسترس خارج شد. 

به گزارش ایبنا؛ پیرو ماده 2 قانون نحوه مجازات اشخاص که در امور سمعی و بصری فعالیت غیر‌مجاز دارند، همه سکوهای ارائه‌دهنده محتواهای فرهنگی مکلف به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

 با توجه به اینکه سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال «طاقچه» تاکنون به دریافت مجوزهای قانونی از مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی این وزارتخانه اقدام نکرده است؛ وفق ماده 2 آیین‌نامه «ساماندهی و توسعه رسانه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال» این سکوی ارائه‌دهنده کتاب‌های دیجیتال مکلف است نسبت به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام کند.

همچنین ماده 2 «قانون نحوه مجازات اشخاصی که در امور سمعی و بصری فعالیت‌های غیرمجاز می‌نمایند» بر دریافت مجوزهای لازم فعالیت از بخش‌های مرتبط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازسوی همه سکوهای ارائه‌دهنده محتوای فرهنگی تاکید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها