دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
حضور یک هزار و 100 زنجانی در مسابقات آوایی و معارف قرآن کریم

زنجان- معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از حضور یک هزار و 170 نفر در مسابقات قرآن کریم و آوایی خبر داد و گفت: آزمون این مسابقات روز پنجشنبه 12 مرداد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید موسوی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: روز پنجشنبه 12 مردادماه مسابقات معارف اوقاف برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آزمون معارف اوقاف دارای چهار مرحله شهرستانی، استانی، مقدماتی سراسری و نهایی سراسری است، اضافه کرد: فعلا در مرحله شهرستانی قرار داریم و این آزمون به صورت تستی و همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود در رشته (ترجمه سوره یاسین و الرحمن) 459 نفر شرکت کننده وجود دارد، اضافه کرد: همچنین در رشته معارف قرآن کریم یا تفسیر عمومی نیز 84 شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در رشته معارف نهج‌البلاغه 64 نفر و در رشته معارف صحیفه سجادیه نیز 41 نفر در سطح استان شرکت کرده‌اند.

موسوی با اشاره به اینکه کل شرکت کنندگان در مسابقات معارف قرآن کریم 648 نفر است، اضافه کرد: همچنین در رشته‌های آوایی نیز 522 نفر شرکت کننده داریم که در این رشته ها شاهد افزایش دو برابری شرکت کنندگان هستیم.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این آزمون‌ها به صورت تجمیعی برگزار خواهد شد، افزود: شرکت‌کنندگان از شهرستان زنجان، سلطانیه، ایجرود و ماهنشان به‌صورت متمرکز در دبیرستان ولیعصر(عج) نزدیک میدان پانزده خرداد شهر زنجان آزمون خواهند داد.

وی تصریح کرد: همچنین شرکت کنندگان از شهرستان خدابنده در بقعه حضرت قیدار نبی(ع) شهر قیدار و شرکت کنندگان از شهرستان ابهر در امامزاده اسماعیل(ع) شهر ابهر آزمون مربوطه را می‌گذرانند.

موسوی ادامه داد: شرکت کنندگان شهرستان طارم هم در امامزادگان هاشم و عوف (ع) آببر به رقابت خواهند پرداخت.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها