یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
رونمایی از چاپ جدید کتاب «ظهیرالدوله، ستارگان دربند»

ششصد و هشتاد و هفتمین شب از سلسله شب‌های بخارا به تاریخچه و تصاویری جدید از ظهیرالدوله اختصاص یافته است. در این نشست از چاپ جدید کتاب «ظهیر الدوله، ستارگان دربند» رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به مناسبت انتشار چاپ جدیدی از کتاب «ظهیر الدوله، ستارگان دربند» پژوهش و تألیف همایون عبد‌الرحیمی، ششصد و هشتاد و هفتمین شب از سلسله شب‌های بخارا به تاریخچه و تصاویری جدید از ظهیرالدوله اختصاص یافته است.

این نشست با حضور میر‌علیرضا میرعلی‌نقی، احمد محیط طباطبایی، همایون عبدالرحیمی و علی دهباشی یکشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۲ ساعت 17 در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. همچنین از چاپ جدید کتاب رونمایی خواهد شد.

آرامستان ظهیرالدوله به نوعی یک موزه به حساب می‌آید. در کتاب «ظهیر الدوله، ستارگان دربند» به پیشینه تاریخی این آرامستان اشاره شده و می‌گوید قبرستانی در محله دربند واقع در شمیران جایی که روزی ییلاق تهران بود. آرامستانی که همچون کتاب تاریخی با به خاکسپاری ظهیرالدوله آغاز شده است.

علی‌خان ظهیرالدوله سه‌شنبه بیست‌وچهارم ذیقعده سال 1303 خورشیدی در اثر سکته قلبی در باغ خود در جعفرآباد شمیران درگذشت و در جوار باغش در قبرستان عمومی (بین تجریش و امامزاده قاسم) دفن شد. در گذشته در این محل گورستان کهنه‌ای قرار داشت؛ اما پس از دفن ظهیرالدوله، این گورستان قدیمی را «آرامگاه ظهیرالدوله» خواندند.

شب ظهیرالدوله یکشنبه هشتم مرداد ۱۴۰۲ ساعت پنج بعد‌از‌ظهر در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی خیابان نجات‌الهی (ویلا)، چهارراه ورشو برگزار می‌شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها