شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
ثبت نام بیش از ۵۰۰ نفر در مسابقات سراسری قرآن و عترت

خراسان شمالی- مسئول تعلیم و تربیت سپاه جاجرم گفت: از زمان آغاز فرآیند ثبت نام تاکنون ۵۶۱ نفر از شهرستان جاجرم در دوره سی‌ام مسابقات قرآن و عترت بسیج ثبت نام کرده‌اند و این ثبت نام تا ۱۰ مرداد ادامه خواهد داشت‌.

حجت الاسلام یاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در جاجرم اظهار کرد: هدف از برگزاری این مسابقات اُنس عمومی آحاد جامعه و بسیجیان با قرآن است و در جریان برگزاری این مسابقات انتظار می‌رود آموزش‌های قرآنی در سطح شهرها و مساجد رونق بیشتری بگیرد و موجب شور و نشاط قرانی در تمام جامعه شود.
 
وی با بیان اینکه در سی اُمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج، بیش از ۲۱ رشته بسیار جذاب مشخص شده است؛ افزود: شرکت در مسابقه برای همگان بسیار آسان و برنامه ریزی شده است که همه مردم با هر سطح معلومات قرآنی می توانند در مسابقات شرکت کنند و انس با قرآن بگیرند.
 
یاری تصریح کرد: ثبت نام هرکدام از متقاضیان برای شرکت در این مسابقات از طریق انتخاب یک مسجد در آدرس داده شده در فضای مجازی صورت می پذیرد و سپس حداقل از هر مسجد یک تیم قرآنی شامل یک خانواده قرآنی، گروه قرآنی و تعدادی از متسابقین قرآنی در رشته های فردی انتخاب و تا زمان برگزاری مسابقات آمادگی لازم را کسب می کنند.
 
وی افزود: برخی رشته‌های این مسابقات فوق العاده آسان است مثل رشته حفظ رقابتی، حفظ چند سوره، حفظ چند آیه، حفظ سوره جزء ۳۰ و حفظ و ترجمه چهل حدیث با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه به نوجوانان در امر حفظ قرآن از مجموعه ۲۱ رشته قرآنی مسابقات، بیشتر رشته قرآن و عترت برای کودکان و نوجوانان زیر ۷ سال تا ۱۶ سال برنامه ریزی شده است که می تواند تحول چشمگیری در امر قرآن در بین کودکان و نوجوانان با کمک خانواده ها و والدین ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها