چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
۱۶ عنوان آیین نمایشی با عنوان «کاروان خورشید» ویژه ایام محرم در استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

آذربایجان‌غربی- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۶ عنوان نمایش و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان حسینی در قالب‌های مختلف با عنوان «کاروان خورشید» در استان در حال برگزاری است.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به‌مناسبت گرامیداشت ایام محرم با هدف تقویت هر چه بیشتر معنویت عزاداری‌های مردمی با نشان دادن زوایای مختلف از صحنه‌های ایثار،  شهادت و رشادت‌های سیدالشهدا اقدام به برگزاری آئین‌های نمایشی کرده است.

وی افزود: این آیین‌های نمایشی با عنوان «کاروان خورشید»  در مناطق مختلف استان با اجرای ۱۶ مورد نمایش و ایستگاه نقاشی ویژه کودکان حسینی در قالب‌های مختلف تئاتر تعزیه از قبیل شبیه خوانی، نمایش‌های صحنه‌ای،  پرده‌خوانی،  نمایشنامه‌خوانی و نمایش خیابانی تا اربعین حسینی در حال برگزاری است.

نوروزی ادامه داد: این نمایش‌ها با همت بلند عاشقان امام حسین (ع)  و حضور چشمگیر هنرمندان فهیم این عرصه برگزار و امیدواریم با نگاه ویژه مردم عزادار استان به این نمایش‌های موجبات افزایش هرچه بیشتر فضای معنوی استان با لسان هنر فراهم شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد و ایام حماسه و عاطفه با فرا رسیدن این ماه آغاز می‌شود تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و همنوا سازد و شور و شعور عاشورایی دیگر بار احیاء شود.

وی ادامه داد: در این ماه وظیفه داریم که فرزندان این سرزمین را با درس‌های عاشورا آشنا کنیم و به آنان کمک کنیم تا مفاهیمی مانند آزادگی، ظلم ستیزی، ایثار، مردانگی، اخلاق و از خودگذشتن را یاد بگیرند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها