دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۰
خاطرات یک هزار ایثارگر زنجانی کتاب می‌شود

زنجان- معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به حمایت بنیاد شهید از کتاب‌های موضوعی دفاع مقدس گفت: خاطرات یک هزار ایثارگر زنجانی در قالب تاریخ شفاهی ثبت و کتاب می‌شود.

محمدکاظم سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که بنیاد شهید  امور ایثارگران استان زنجان با جدیت پیگیر آن است، ثبت و ضبط خاطرات شهدا و رزمندگان زنجانی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت خاطرات شهدا از طریق نزدیکان همانند والدین و یا همرزمان آنها انجام می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر تدوین و نگارش کتاب در سال جاری تله فیلم، موشن گرافیک، نماهنگ، فیلم مستند و ... برنامه هایی با محوریت ایثار و شهادت نیز تولید خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه ثبت خاطرات رزمندگان نیز به صورت تاریخ شفاهی با مصاحبه از خود این عزیزان انجام می‌شود، افزود: برنامه بنیاد شهید این است که امسال خاطرات یک هزار ایثارگر زنجانی ثبت و ضبط شود.

سلامت ادامه داد: مکتوب کردن خاطرات و تجربیات دوران دفاع مقدس ضرورتی انکارناپذیر است، در این راستا باید همه مجاهدان و رزمندگان دفاع مقدس دست به قلم شوند و هر یک به تناسب نقشی که بر عهده داشتند، زوایایی از آن دوران را ثبت و مکتوب کنند.

وی با اشاره به حمایت بنیاد شهید از آثار موضوعی مرتبط با دفاع مقدس بیان کرد: زبان هنر رساترین و بهترین قالب جهت انتقال پیام و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بوده و نقش کتاب و آثار مکتوب نیز در این‌ بین، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با با تأکید بر حفظ دستاوردها و حماسه‌های ملت ایران در تمام دوران مقاومت، افزود: فرهنگ مطالعه و نهادینه کردن آن در بین همه افراد، سبب ارتقاء سطوح علمی و فرهنگی شده و منجر به پیشرفت در تمام حوزه‌ها می‌شود.

سلامت با بیان اینکه در بین ایثارگران و فرزندان معظم شهیدان، هنرمندانی هستند که با بیان شیوا و قلم ظریف خود همواره آثار فاخری را در حوزه ادبیات دفاع مقدس خلق کردهاند، تأکید کرد: بنیاد شهید از آثاری که در حوزه ادبیات حماسه و جهاد، مبین ارزش‌ها و گفتارهای اخلاقی و اجتماعی باشد حمایت می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها