شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
راهیابی 367 اثر به مرحله نیمه‌نهایی هشتمین جایزه فیروزه

مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت ارشاد از راه‌یابی 367 اثر به مرحله نیمه‌نهایی هشتمین دوره جایزه فرهنگی فیروزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل اداره مجامع و تشکل‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با روابط عمومی دبیرخانه جایزه فیروزه از ارسال 1730 اثر به دبیرخانه این دوره جشنواره در سراسر کشور خبر داد و گفت:‌ در این دوره با مشارکت همه استان‌ها آثار در یک فرآیند الکترونیکی به ثبت رسید.
 
وی ادامه داد:‌ پس از غربالگری اولیه آثار توسط داوران،‌ 367 اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند که این آثار در حال بررسی است تا برگزیدگان این دوره مشخص و تجلیل شوند.
 
جانعلی‌پور در پایان از برگزاری نمایشگاهی از آثار و اختتامیه هشتمین دوره جایزه فیروزه در مردادماه خبر داد.
 
هشتمین دوره «جایزه فیروزه» با محوریت حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی با الگوی ایرانی و اسلامی و سه رویکرد ایده‌های استارت‌آپی، کسب و کارهای نوپا و کسب و کارهای تجاری‌شده و فعال در 2 مرحله استانی و ملی برگزیدگان خود را خواهد شناخت.
 
ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی اسلامی با نگاه ویژه به محصولات فرهنگی اقوام ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی با اولویت‌ها و نیازهای کشور، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در حوزه صنایع فرهنگی، زمینه سازی به منظور هم‌افزایی شرکت کنندگان صنایع فرهنگی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی داخل کشور، معرفی فعالان صنایع فرهنگی به جامعه و نهادهای خصوصی، پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استان‌ها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد دغدغه فرهنگی میان خانواده‌ها با افزایش مصرف آثار و تولیدات فرهنگی ایرانی و اسلامی از اهداف برگزاری جایزه فیروزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها