جمعه ۳۰ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
مداحان و شاعران آیینی در اشعارشان به عمق واقعه عاشورا بپردازند

لرستان - استاندار لرستان با بیان اینکه عاشورا و نهضت امام حسین(ع) درس بصیرت می‌دهد، تاکید کرد: مداحان و شاعران آیینی در اشعارشان به عمق واقعه عاشورا بپردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خرم‌آباد، فرهاد زیویار عصر جمعه در دیدار با نمایندگان شاعران آیینی، هیات‌های مذهبی، مداحان، جایگاه‌داران و موکب‌داران عزاداری سالار شهیدان در لرستان ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه زندگی اهل بیت (ع) درس‌ آموز است و حادثه کربلا بزرگ‌ترین عبرت برای منتظران است، عنوان کرد: مداحان و شاعران آیینی عمرشان را صرف ذکر و اوصاف اهل بیت(ع) می‌کنند و صدای رسای مکتب امام حسین(ع) هستند.

استاندار لرستان با تاکید بر  اینکه وقایع نهضت امام حسین(ع) و درس عاشورا باید تبدیل به سبک زندگی در همه ایام سال باشد، افزود: باید از عاشورا درس گرفت. حرکت امام حسین(ع) امتداد واقعه غدیر بود.

زیویار با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت‌های دینی و ارزشی در مناسبت‌های مذهبی عنوان کرد: اگر در این مناسبت‌ها فعالیت‌های مناسبی صورت نگیرد محکوم به شکست خواهیم بود، اما با بصیرت و هم‌افزایی مردم در اغتشاشات سال گذشته شاهد بودیم علی‌رغم جنگ ترکیبی تمام عیار مردم نشان دادند دشمن شکست می‌خورد.

استاندار لرستان با اشاره به مکتب‌های اعتقادی دنیا از جمله لیبرالیسم و مقایسه آن با مکتب ایرانی اسلامی شیعی و جایگاه قیام عاشورا در آن، ابراز کرد: مکتب امام حسین(ع) تمامی زندگی ما را در بر گرفته و تبعیت و پیروی از آن سدی محکم در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان خواهد بود.

زیویار به آیه ۱۱۱ سوره یوسف اشاره کرد و افزود: این آیه به عبرت گرفتن از رویدادهای گذشتگان اشاره دارد و عزاداری‌ها در ایام محرم باید توام با بصیرت‌افزایی و درس‌گیری از واقعه محرم باشد.

وی در مورد نقش موثر شاعران آیینی و مداحان در تبیین واقعه عاشورا و ایام محرم اشاره کرد و تاکید کرد: مداحان، شاعران آیینی و اهالی هییات مذهبی باید به عمق واقعه در کنار ظاهر آن بپردازند که عمق آن از ظاهر آن کمتر نیست.
استاندار همچنین به وقایع دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در روزگاری که راه امام حسین (ع) با برکت وجود ولی فقیه (مدظله‌العالی) به عنوان جانشین امام عصر (عج) میسر شده است باید آگاه بود که نسبت به هر گونه هجمه علیه ایشان چه وظیفه‌ای بر دوش ما قرار دارد.

به گزارش ایبنا، در این نشست نمایندگان هیئات، مداحان، واعظان، جایگاه‌داران و موکب‌داران، شاعران آیینی، نقطه نظرات خود را ارائه دادند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها