پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
نشست ادبی «وقتی زمین می خندد» برگزار شد

زنجان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در قالب کارگاه قصه‌گویی، داستان‌نویسی و کتابخوانی نشست ادبی «وقتی زمین می خندد» برگزار شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار داشت: در راستای آموزش اعضای مراکز کانون پرورش فکری در حوزه حفاظت از محیط زیست، نشست ادبی «وقتی زمین می خندد» برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نشست آموزش شیوه نگهداری از منابع طبیعی به کودکان بود، اضافه کرد: آموزش اسامی درختان بر اساس شکل ظاهری و قصه‌گویی در حوزه طبیعت و درخت از دیگر مباحثی بود که به اعضا آموزش داده شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برگزاری کارگاه ساخت کاردستی با موضوع طبیعت، کارگاه سفال و نوشتن خلاق با موضوع زباله‌ها و نقش آن  در تخریب طبیعت نیز از جمله برنامه‌های این نشست بود.

وی با اشاره به اینکه بیان قصه‌هایی با موضوع طبیعت و محیط زیست از دیگر موارد آموزشی در این کارگاه بود، افزود: در پایان این نشست برنامه کتابخوانی از کتاب‌های موضوعی با محوریت محیط زیست برگزار شد.

عیسی‌خانی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی «زندگی سبز» در مرکز فرهنگی هنری 6 کودک خبر داد و گفت: این برنامه نیز هدف آشنایی اعضا و خانواده ها با آلاینده‌ها و تهدید کننده‌های زیست محیطی، راه‌های پیشگیری از آلودگی آب و خاک و هوا و نابودی گونه‌های کمیاب حیوانات و گیاهان، پاکسازی محیط زیست از زباله‌های تجزیه ناپذیر برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف کانون، آموزش و ایجاد شرایط برای یادگیری مهارت‌های لازم در کودکان است، این که فرزندان ما منحصرا به دنبال خواندن باشند، صحیح نیست، بلکه باید بدانند که در کنار دانایی به توانایی دست پیدا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکز این کانون در نقاط مختلف استان فعال است، اضافه کرد: خوشبختانه در بحث آموزش‌ها عدالت توزیعی وجود دارد و حتی مناطق محروم نیز از آموزش‌های کانون پرورش فکری بهره‌مند می‌شوند.

عیسی‌خانی با بیان اینکه در توزیع کتاب‌های رسیده در قالب «در مسیر دانایی بر بال کتاب» نیز عدالت رعایت می‌شود، افزود: تلاش داریم 10 هزار سهمیه استان زنجان را در همه مناطق توزیع کنیم تا کودکان بیشتری از این موضوع بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 مرکز ثابت و سیار کانون پرورش فکری در استان فعال است، اضافه کرد: مراکز سیار به صورت متناوب و دوره‌ای در روستاها و مناطق فاقد مرکز ثابت مراجعه می‌کنند تا کودکان این مناطق هم از خدمات کانون استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها