سه‌شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
اولویت‌های فضای هنری کشور در شورای هنر با حضور وزیر فرهنگ بررسی شد

اعضای شورای هنر با برگزاری جلسه‌ای به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اولویت‌ها و الزامات فضای هنری کشور را بررسی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، تازه‌ترین جلسه شورای هنر دوشنبه (۲۶ تیرماه) با حضور اعضای این شورا و به ریاست محمدمهدی اسماعیلی برگزار شد.
 
وزیر فرهنگ و رئیس شورای هنر با اشاره به اخیرش به مسکو و سن‌پترزبورگ که به منظور افتتاح هفته فرهنگی ایران در روسیه صورت گرفته بود، گفت: در این سفر علاوه بر اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان ایرانی، تاثیرات انقلاب اسلامی فراتر از مرزها به خوبی نمایان بود که این امر مایه افتخار و قوت قلب است.
 
وزیر فرهنگ با اشاره به بازدید خود از مؤسسات و نهادهای فرهنگی روسیه افزود: در محفلی با حضور اندیشمندان روس، نامه تاریخی امام خمینی(ره) به گورباچف را یادآوری کردم که توسط آیت‌الله جوادی آملی، به عنوان یک اندیشمند برجسته و نظریه‌پرداز ابلاغ شد.
 
اسماعیلی تصریح کرد: امام(ره) در نامه خود به سران شوروی سابق هشدار دادند که مبادا از بن‌بست کمونیسم به بن‌بست لیبرالیسم بیفتند؛ پیش‌بینی دقیقی که با فروپاشی شوروی عملا محقق شد. روس‌ها که امروز چند دهه زندگی غربی را تجربه کرده‌ و نسبت به مشکلات آن آگاه شده‌اند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری بزرگداشت زنده‌یاد «کیومرث صابری فومنی» (گل‌آقا) در شهر فومن با عنوان جشنواره ملی «طنزپهلو» اشاره کرد و گفت: دبیرخانه دائمی این جشنواره در حال راه‌اندازی در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی است تا نگاه جدی وزارت فرهنگ به حوزه طنز را پیگیری کند.
 
وزیر فرهنگ همچنین با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره موسیقی مناطق زاگرس‌نشین در استان چهارمحال‌و‌بختیاری به عنوان رویدادی هنری با حضور هنرمندانی از اقوام متنوع منطقه زاگرس‌نشین، بر ضرورت افزایش توجه به موسیقی اقوام و حمایت از برپایی این قبیل رویدادهای هنری مرتبط با اقوام ایرانی تأکید کرد.
 
در این جلسه، بندهای باقیمانده «ضوابط تأسیس و نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری» مطرح شد و مورد بررسی اعضای شورا قرار گرفت.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسات شورای هنر به ریاست محمدمهدی اسماعیلی و دبیری محمدحسین ایمانی خوشخو با حضور نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان صدا و سیما، شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، دانشگاه آزاد اسلامی، جهاد دانشگاهی، فرهنگستان هنر، حوزه هنری، دانشگاه هنر و محمدعلی رجبی دوانی، حجت‌الاسلام محمدحسین نواب و حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها