یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
پوستر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم زنجان رونمایی شد

زنجان- پوستر دومین جشنواره بین المللی پانتومیم در زنجان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره بین‌المللی پانتومیم در جوار گنبد تاریخی سلطانیه برگزار شد.

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه دومین جشنواره بین المللی پانتومیم به میزبانی استان زنجان برگزار می‌شود، اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی پانتومیم از تخصصی‌ترین جشنواره‌ها در کشور است که استان زنجان میزبانی آن را بر عهده دارد.

کاظم نظری با اشاره به فراخوان تهیه شده در بهمن ماه سال گذشته و ارسال این فرا‌خوان به کشورهای خارجی به ویژه مرکز ITI تئاتر جهانی بیان داست: در راستای این فراخوان 30 کشور متقاضی حضور در این جشنواره شدند که از این تعداد حضور 10 کشور قطعی شده است.

وی افزود: موفقیت‌هایی که استان زنجان برای برگزاری این جشنواره و این رویداد ملی از خود نشان داد، منجر به این شد که این جشنواره به صورت بین‌المللی در زنجان برگزار شود.

نظری با بیان اینکه اسپانیا، ایتالیا، اروگوئه، هند و مکزیک از جمله کشورهایی هستند که حضورشان به همراه گروه‌های حرفه‌ای پانتومیم ایران در این جشنواره قطعی است، اضافه کرد: امیدواریم این جشنواره بعد از ماه محرم و صفر در هفتم مهرماه سال جاری در زنجان به بهترین شکل اجرا شود.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین رویداد هنری به ویژه در بحث آسیب‌های اجتماعی می‌تواند تاثیرگذار باشد زیرا پانتومیم یک گونه نمایشی است.

گفتنی است؛ در حاشیه این مراسم از داوود فتحعلی بیگی و داوود داداشی، دو هنرمند ملی اهل سلطانیه تجلیل شد.

داوود فتحعلی بیگی متولد سال ١٣٢٩ در سلطانیه زنجان و فارغ ‌التحصیل مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و دارای درجه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

همچنین داوود داداشی متولد سال ۱۳۴۰ در سلطانیه زنجان، بازیگر و هنرمند نمایش های ایرانی بوده و فارغ التحصیل نقش سیاه از کانون نمایش های سنتی آئینی بعد از انقلاب و دارای مدرک درجه ۲ هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها