یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
عضویت بیش از 80 هزار نفر در کتابخانه‌های استان البرز

البرز- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی البرز با اشاره به عضویت بیش از 80 هزار نفر در کتابخانه‌های استان گفت: استان البرز دارای ۷۳ کتابخانه نهادی ومشارکتی است که از این تعداد ۳۳باب کتابخانه در کرج واقع شده است.

علی معدنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرج، اظهار کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های استان بیش از ۸۰ هزار نفر است که از این تعداد، بیش از ۳۵ هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان کرج عضو هستند.

او با اشاره به وجود تعداد ۵۲ باب کتابخانه نهادی و ۲۱ کتابخانه مشارکتی در استان، افزود: وجود کتابخانه‌ها و استقبال مردم از کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین مولفه‌های رشد فرهنگی در یک سرزمین است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی البرز با بیان اینکه تلاش‌ می‌شود علاوه بر افزایش کتابخانه‌های استان با برنامه‌های متنوع و امکانات موجود به جذب علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی پرداخته شود، گفت: فعالیت‌های مختلفی در کتابخانه های استان انجام می‌شود که در آغاز فصل تابستان نیز کلاس‌های فرهنگی متنوع از جمله شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی، کلاس‌های قرائت قرآن، قصه‌خوانی و... برای سنین مختلف از کودک و نوجوان تا بزرگسال در کتابخانه‌های استان برگزار می‌شود.

معدنی‌پور برگزاری جشنواره‌های سراسری رضوی و هدهد سفید را از دیگر اقدامات برای ترغیب افراد به کتاب و کتابخوانی و شرکت در برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان می توانند تا یکم مهر  در دوازدهمین جشنواره رضوی شرکت داشته باشند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها