یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
ساماندهی خاطرات ۱۵ هزار خانواده شهید در قرارگاه جهادی خاطره‌نگاری ایثارگران فارس

فارس- مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس از ساماندهی خاطرات ۱۵ هزار خانواده شهید در قرارگاه جهادی خاطره‌نگاری ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در شیراز، ابراهیم بیانی  ظهر یکشنبه در نشستی خبری ضمن رونمایی پستر قرارگاه جهادی خاطره‌نگاری ایثارگران و جشنواره هنرهای تجسمی منطقه ۵ کشور در شیراز، اعلام کرد: به واسطه این قرارگاه درصددیم دایره‌المعارف حوزه شهید وشهادت را مورد بهره‌برداری آیندگان قرار دهیم.
 
بیانی با اشاره به اینکه ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران از سال ۱۳۹۲ در بنیاد شهید فارس آغاز شد، افزود: خاطرات خانواده شهدا ثبت و ضبط خاطرات نیمی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران مغفول مانده و در حالیکه بیش از نیمی از این عزیزان به رحمت الهی رفتند اما تعدادی از آنان توفیق نیافتیم ثبت کنیم از این رو با افزایش تیم‌های ثبت و ضبط در صددیم این کار به سرعت انجام گیرد.
 
به گفته مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس،‌ تلاش برای ثبت خاطره‌نگاری ایثارگران فارس از سال گذشته سرعت یافته و امسال سرعت آن افزایش داشته و تلاش می‌شود خاطرات ۱۵ هزار خانواده را انجام دهیم.
 
بیانی با اعلام اینکه در استان فارس ۴۲ هزار جانباز و قریب به پانزده هزار خانواده شهید وجود دارد، ادامه داد:‌ خاطره‌نگاری شهدایی که در جای دیگری مدفون هستند یا بالعکس هم در استان فارس انجام می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد:‌ متولی اصلی ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های آنان بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس است.
 
تولید ۱۳ فیلم مستند شهدای شاخص دفاع مقدس فارس

وی از تولید ۱۳ فیلم مستند در ارتباط با شهدای شاخص دفاع مقدس خبر داد و  گفت:‌ تلاش می‌کنیم برای بیان رشادت‌ها و شهامت‌های شهدا علاوه بر تهیه کتاب و خاطرات شفاهی با همکاری صداوسیما و سایر تولیدکنندگان مستندهای داستانی و سریال بسازیم.
 
بیانی ابراز امیدواری کرد که ساخت مستندهای فوق در نیمه دوم امسال به مرحله اتمام کار و پخش برسد.
 
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس به توانمندسازی نویسندگان نوقلم در این استان اشاره کرد و گفت: با تلاش نویسندگان استان فارس در حوزه دفاع‌مقدس و شهید و شهادت کتاب‌های ارزشمند و فاخری نوشته و چاپ شده است که طبیعتا برای نوقلمان اقدام به فراخوانی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌کنیم و از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
 
بیانی تالیف دو جلد کتاب فاخر در حوزه شهید و شهادت را در سال جاری دیگر اقدام بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس دانست و افزود:‌ امسال در دستور کار قرار دادیم که این آثار توسط نویسندگان توانمند به رشته تحریر درآید.
 
مجتمع فرهنگی ایثار فارس کارکرد اصلی خود را یافت

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران فارس با توجه به اینکه مجتمع فرهنگی رفاهی ایثار فارس در طول سال‌های گذشته کاربری مرتبط با خانواده شهدا و ایثارگران نداشته است، در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کتاب گفت: بنا است بر اساس کارکردی که برای این مجتمع تعریف شده جامعه هدف از آن استفاده کند و برای برگزاری کارگاه‌های متعدد و غنی‌سازی جامعه ایثارگران فارس و پر کردن اوقات فراغت خانواده‌های ایشان مورد بهره‎برداری قرار گیرد.
 
وی اعزام ایثارگران و خانواده شهدا به سفرهای زیارتی و پرداخت تسهیلات سفر زیارتی به ۸ هزار نفر را از دیگر اقدامات بنیاد شهید و ایثارگران استان فارس برشمرد و از تاسیس بیمارستان این بنیاد در شیراز خبر داد و گفت: پیدا کردن زمین برای این منظور در جنوب غرب شیراز از برنامه‌های سال جاری است که امیدواریم در ماه‌های آینده کلنگ آن به زمین زده شود. این مرکز درمانی ۶۰۰ تخت‌خوابی است که یکصد تخت آن به جانبازان خدمات خواهد داد و بقیه تخت‌های آن به مردم استان فارس خدمت می‌رساند.

بیانی با اعلام اینکه بیمارستان بنیاد شهید فارس با تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود در طول ۶ سال به بهره‌برداری برسد، افزود: برای ساخت این بیمارستان نیاز به ۵ هزار میلیارد تومان بودجه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها