پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
روایت واقعه غدیر همراه با بازی و سرگرمی

علی دنیایی، نویسنده کتاب «غدیر، کودک، سرگرمی» گفت: برای تعریف و آموزش واقعه غدیر خم به سنین پایین‌تر، داستان‌هایی از غدیر را می‌توان به زبان کودکانه نوشت.

علی دنیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره ایده نوشتن واقعه غدیر همراه با سرگرمی و بازی گفت: انگیزه اولیه از سوی حجت‌الاسلام علیرضا سبحانی‌نسب، مدیرعامل انتشارات جمال به من پیشنهاد شد. سبحانی‌نسب مدت‌ها دغدغه تولید و انتشار یک کتاب به سبک بازی و سرگرمی با موضوع غدیر را داشت که این دغدغه را من پیگیری کرده و انجام دادم.

نویسنده کتاب «غدیر، کودک، سرگرمی» در پاسخ به این سؤال که «آیا تا به حال کتاب‌های مذهبی دیگر هم با این روش نگارش (سرگرمی و بازی) کرده است یا نه؟» افزود: نه متأسفانه؛ ولی امیدوارم با همین قالب و با کمی تفاوت درباره امام حسین(ع) هم کتابی تدوین کنم. خیلی اطلاع ندارم که با این روش نگارش برای دیگر واقعه‌های مذهبی‌تاریخی هم تا به حال کتابی در بازار نوشته شده است یا نه؛ ولی درباره قرآن، انتشارات جمال کتاب «قرآن، بازی، سرگرمی» را منتشر کرده است.

دنیایی درباره ایده نوشتن بازی‌ها و سرگرمی‌های متنوعی که در کتاب آورده صحبت کرد: کتابی در همین قالب (بازی و سرگرمی) برای پرورش هوش و ذهن بچه‌ها نوشته شده بود که از آن استفاده کردم و همچنین از بعضی از مسابقات اینترنتی هم بهره بردم.
 

 
وی افزود: کتاب «قهرمان غدیر» نوشته علیرضا سبحانی‌نسب نخستین کتاب و منبع تاریخی بود که به سراغش رفتم؛ چرا که این کتاب به زبان کودک و نوجوان نزدیک بود. البته در همین زمینه از منابع مذهبی دیگر هم استفاده کردم که دیگر کتاب‌ها، منابع حدیثی شیعه بود.
 
علی دنیایی در انتها عنوان کرد: این کتاب برای رده سنی ۷ تا ۱۵ سال است. برای تعریف و آموزش واقعه غدیر خم به سنین پایین‌تر، داستان‌هایی از غدیر را می‌توان به زبان کودکانه نوشت و بزرگ‌ترها برای کودکان‌شان بخوانند. زبان شعر هم می‌تواند مؤثر باشد.
 
غدیر نتیجه ایمان، پاکی، شجاعت، ایثار و قدرت رهبری علی‌‌بن‌ابی‌طالب(ع) است. غدیر روز نمایش و اعلان شایستگی‌های حضرت علی(ع) برای امامت و رهبری جامعه است. علی دنیایی در کتاب «‌‌‌‌‌‌‌‌غدیر، کودک، سرگرمی» به شیوه مسابقه و سرگرمی، کودکان را با واقعه غدیر خم آشنا می‌کند. در این کتاب همچنین آیات و روایاتی که در آنها به این واقعه اشاره شده، آمده است. کتاب «‌‌‌‌‌‌‌‌‌غدیر، کودک، سرگرمی» را علی دنیایی نوشته و انتشارات جمال (کتاب‌های سلام) در ۳۲ صفحه و به بهای ۲۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها