چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
امنیت کشور را مدیون شهدایی همچون مهدی امینی هستیم

آذربایجان‌غربی-مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: آزادی و امنیت حال حاضر ایران را مدیون شهدایی همچون مهدی امینی هستیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار، در ویژه برنامه عصر شعر امین انقلاب و امنیت که به مناسبت چهل و دومین سالگرد شهادت مهدی امینی و شهدای حماسه دارلک (خرداد ۱۳۶۰)، عصر چهارشنبه، با حضور احد هوشمند قره‌باغ، مدیر حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی و قاسم زاده‌علی، مسئول بسیج هنرمندان استان در سالن اجتماعات حوزه هنری آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، گفت: آزادی و امنیت در حال حاضر ایران را مدیون شهدایی همچون مهدی امینی هستیم.

قلیزاده علیار از نقش مهم شادروان بانو رفعت شهیدی مادر شهید امینی در تربیت این فرزند قهرمان و شهید بزرگ تقدیر کرد.

وی افزود: کتاب «امین انقلاب» مجموعه تولد تا شهادت شهید «امینی و شهدای دارلک» است که توسط توحید اصغرزاده در سال ۱۳۸۴به تعداد ۲ هزار جلد به همت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌غربی به چاپ رسید.
 
توحید اصغرزاده، نویسنده کتاب «امین انقلاب» نیز در این مراسم گفت: شهیدان آنان بودند که شجاعت داشتند که از مرز خویشتن بگذرند و برای رضای خداوند و بندگان خدایشان گرانبهاترین دارایی خود را که جان بود به پیشگاه حقیقت هدیه دهند.

وی افزود: در بازخوانی خاطرات و زندگینامه شهید امینی مصاحبه رادیو و تلویزیونی او تنها سند مستقیم بود که بدان دست یافتیم و بر خلاف آنچه تصور می‌رفت شهید امینی با آن سوابق درخشان مبارزاتی و جریان‌سازی سیاسی در کشور و استان ربطی به بازگو کردن حوادث نداشته‌اند و این سکوت نیز حکایت از اخلاص و صداقت وی دارد.

اصغرزاده ادامه داد: در بخش دوم کتاب نیز به عملیات دارلک و گوی تپه شهدای دارلک پرداخته شده است و سه عاملی که باعث شد من در اوج جوانی این کتاب را بنویسم موضوع ازدواج ایشان، ارتباط با مادرش و کم صحبتی شهید مهدی امینی بود.
 
ماموستا افلاطون فتاح، از روحانیون اهل سنت ارومیه نیز در این مراسم از مقام شهدای دفاع مقدس و امنیت از جمله مهدی امینی، مهدی باکری، حمید باکری، بابا ساعی و .. تجلیل کرد و برنامه عصر شعر «امین انقلاب و امنیت» را حائز ارزش و اهمیت دانست.

وی ادامه داد: ملت ایران ایران تحت رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، متحد شدند و در مقابل قدرت‌های‌ ستمگر و بزرگ ایستادند.

ماموستا فتاح افزود: در مکتب انقلاب اسلامی، شیعه و سنی واقعا مثل برادر همدل و متحد شدند و ایران را به برکت اسلام و به برکت شهادت و جانبازی، به قدرت بزرگ منطقه تبدیل کردند.
به گزارش ایبنا؛ در پایان این مراسم غلامرضا دانشفروز، محمد میلانی، علی حبیبی، ویدا افضلی، مهدیس نجفی، امید شمس آذر، میرحسین سعیدی، تبسم شدتی، فاطمه اسعدی، نازیلا علیلو، فاطمه جهانگیری، سحر افضلی، سید تیمور جامعی، سهند برزگر، علی صلاحلو، خدیجه حسنپور، غلامعلی کریمی، محمدتقی آقازاده، فاطمه اسعدی و اتابک تیموری از جمله شاعرانی بودند که اشعاری در وصف شهید مهدی امینی و شهدای دارلک خواندند.

شهید مهدی امینی در سال ۱۳۳۲ در ارومیه متولد شد، مهندس عمران و ساختمان و از دانشجویان مبارز قبل از انقلاب بود، و بعد از انقلاب وارد سپاه ارومیه شد و در ۲۸ خرداد ۱۳۶۰ در مبارزه با عناصر ضد انقلاب و حراست از مرزها و  تروریست‌های مسلح و برای برقراری امنیت در منطقه در منطقه گوگ تپه به شهادت رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها