یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
«من آفریده‌ی خداوندم»

کتاب «من آفریده‌ی خداوندم» به نویسندگی متیو پال ترنر با تصویرگری استرلا بسکانن و ترجمه کتایون مهرآبادی از سوی نشر برکه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «من آفریده‌ی خداوندم» به صورت آهنگین از زبان کودکان به توصیف داشته‌ها و نداشته‌های یک کودک می‌پردازد و تلاش می‌کند خودپذیری و خودشناسی‌ای مناسب را با بیانی کودکانه به مخاطب کودک کتاب عرضه کند.
در این خودشناسی، کودک درون و بیرون خود را تعریف می‌کند و از آن راضی است؛ اگر موی مشکی دارد یا به رنگی دیگر، اگر رنگ چشم‌هایش با بقیه فرق دارد، اگر گاهی دست‌وپا چلفتی می‌شود یا زرنگ، اینکه شوخی و خنده را دوست دارد، بازی و ورزش را دوست دارد و تلاش می‌کند قدر زندگی را بداند و به نوری که خداوند درونش گذاشته است توجه کند.
کودک یا کودکانی که در این کتاب خود را توصیف می‌کنند از همه حالات‌شان راضی‌اند و به نعمت‌هایی که خداوند در اختیارشان قرار داده توجه می‌کنند و سپاس‌گزار هستند. کودکان کتاب، خود را پر از شگفتی می‌بینند؛ بنابراین این نوع تفکری که نویسنده در کتاب «من آفریده‌ی خداوندم» گنجانده است، برای کودکان انگیزه‌بخش و پرورش‌دهنده خواهد بود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«در این داستان زیبا تلاش می‌کنم
تا همه‌ی توانایی‌هایم را به کار بگیرم
تا زیبا و زیباتر زندگی کنم
با مهربانی و دوستی و امید
من قدر زندگی را می‌دانم
من هر روز با امید و اشتیاق زندگی می‌کنم
اما همیشه یک جور نیستم
گاهی عصبانی‌ام
گاهی اوقات‌تلخی می‌کنم
گاهی گریه می‌کنم
اما شجاع و امیدوارم
دوباره آرام می‌شوم
دوباره شاد می‌شوم
من پر از شگفتی‌ام»

کتاب «من آفریده‌ی خداوندم» را نشر برکه در ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۶۸ هزار تومان برای گروه سنی بالاتر از ۷ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها