دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
پرداخت تسهیلات کم بهره به 26 فعال قرآنی

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از پرداخت تسهیلات کم بهره به 26 فعال قرآنی خبر داد.

محسن ربّی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان افزود:  حوزه قرآن یکی از حوزه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگ است.

وی تصریح کرد:همچنین اشتغال و حمایت از فعالان فرهنگی و قرآنی مهم است و باید برای اشتغال و حمایت از فعالان فرهنگی و دینی استان اقدامات موثرتری انجام شود.

حسنی با بیان اینکه در راستای حمایت از مشاغل خانگی و طرح ساماندهی این مشاغل تسهیلات کم بهره به جامعه هدف پرداخت می‌شود، اضافه کرد: این طرح از سال ۱۳۹۶ اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اضافه کرد: بر اساس این طرح افراد می‌توانند در رشته‌های فرهنگی، هنری و قرآنی تسهیلاتی با سود ۴ درصد دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام اولیه و اطلاع از اینکه رشته آن‌ها جزو ۱۲۸ عنوان تعریف شده در حوزه فرهنگی، هنری و قرآنی است، به سایت مشاغل خانگی مراجعه کنند، افزود: سال گذشته 26 نفر از فعالان حوزه قرآنی از این تسهیلات برخوردار شدند.

حسنی با بیان اینکه در قالب این نوع از تسهیلات به افراد پشتیبان هم تسهیلات مربوطه پرداخت می‌شود، اضافه کرد: متقاضیان دریافت تسهیلات به دلیل عدم تامین اعتبار بانکهای عامل پرداخت کننده نتوانستند تسهیلاتی دریافت کنند می‌توانند از این فرصت دوباره استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: در راستای طرح ساماندهی و حمایت مشاغل خانگی، کسانی که می‌خواهند در محدوده خانه یا کارگاه آغاز کرده و قصد توسعه کسب و کار خود را دارند با سود 2 درصدی و به صورت مستقل و پشتیبان پرداخت می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه خدمات متعددی به فعالان قرآنی ارائه می‌شود، افزود: پیگیری تحقق هنر دینی و قرآنی توجه ویژه به  گسترش معارف اهل بیت (ع) همپای توسعه فعالیتهای قرآنی، برنامه‌ریزی و نظارت بر آموزش عمومی قرآن کریم، برنامهریزی هدفمند برای برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم نیز از دیگر اقداماتی است که در حوزه قرآنی پیگیری می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها