سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
استفاده از کلمات فارسی در نثر کتاب‌ها ترویج یابد

سمنان - نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه استفاده از کلمات فارسی در نثر کتاب ها باید ترویج شود، گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این زمینه بی‌بدیل است.

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در سمنان، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به پاسداشت زبان فارسی دغدغه دارند، تاکید کرد: این دغدغه آنچنان ملموس است که می بینیم ایشان مدام درباره کتاب تبیین و سخنرانی می‌کنند. 

وی افزود: دغدغه ایشان تا جایی است که فرمودند «من راجع به زبان فارسی حقیقتا نگران هستم زیرا زبان فارسی در جریان عمومی در حال فرسایش است.»

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند باید زبان فارسی را در 50 سال آینده به زبان اصلی علم در جهان تبدیل کنیم.

مطیعی در ادامه گفت: اینکه هزار سال پیش، هزاران بیت از حکیم ابوالقاسم فردوسی به زبان فارسی سروده شده بیانگر فرهنگ عمیق اسلامی و ایرانی است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان زبان فارسی تدریس می‌شود که این موضوع جایگاه و اهمیت زبان فارسی را نشان می‌دهد. افزود: باید بیشتر با کلمات فارسی، فرزندان‌مان را مانوس کنیم. 

امام جمعه سمنان از نویسندگان استان خواست تا بیشتر در کتابهایشان از کلمات فارسی استفاده کنند و افزود: باید از نظم و نثر برای ترویج زبان فارسی بهره بگیریم زیرا زبان فارسی زبان حماسه و علم است.

مطیعی در ادامه با بیان اینکه استفاده از کلمات فارسی در نثر کتاب‌ها باید ترویج شود، گفت: رسالت دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها در این زمینه بی‌بدیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها