دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
مشارکت بیش از 5 هزار گنابادی در جشنواره ملی کتابخوانی رضوی 

خراسان‌رضوی - رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد، از مشارکت بیش از 5 هزار نفری گنابادی‌ها در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

 احمد مظلوم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در گناباد، افزود: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و اشاعه فرهنگ رضوی از 23 بهمن 1401 شروع شده و تا یک تیر امسال ادامه دارد و تاکنون نیز بیش از 5 هزار از شهروندان گنابادی در این جشنواره شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی که عرصه رقابت در ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی در پیوند با کتاب است، به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با موضوع امام رضا (ع) و امام حسن عسکری (ع) (بخش ویژه) با همکاری دستگاه‌های فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان گناباد با اشاره به منابع دوازدهمین جشنواره ملی کتابخوانی رضوی گفت: منابع دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی به تفکیک ۴ گروه سنی شامل خردسال، کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال تفکیک شده است که دسترسی به این 9 کتاب از سه طریق خرید کتاب با تخفیف، دریافت امانی کتاب با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و همچنین دسترسی به نسخه الکترونیک در سامانه مسابقات امکان‌پذیر است.
 
وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان براي دريافت فايل منابع به آدرس www.samakpl.ir  مراجعه و يا به منظور دريافت اماني و فيزيكي كتاب‌هاي جشنواره به كتابخانه‌های عمومی استان مراجعه کنند.
 
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گناباد اضافه کرد: در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی فعالیت های متنوعی توسط کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان با  مشارکت سایر ادارات و موسسات، دهیاری ها، شوراهای شهر برای استقبال بیشتر از جمله تشکیل کاروان‌های جشنواره رضوی برای اجرای برنامه‌های متنوع قصه گویی، نقاشی، پویش و مسابقات کتابخوانی در سطح مدارس و روستاها با همکاری انجام شده است.
 
مظلوم با بیان اینکه بیش از صد برنامه مختلف در سطح مدارس سطح شهر، همچنین مدارس و روستاهای محروم و دور افتاده و فاقد کتابخانه برای مشارکت حداکثری در این جشنواره ملی انجام گرفته است، یادآور شد: یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سال گذشته نیز با مشارکت حدود 10 هزار نفر شرکت کننده در بخش‌های مختلف در گناباد برگزار شد. در جشنواره دوره قبل، 96 برگزیده در بخش انفرادی و 5 برگزیده خانوادگی از شهرستان گناباد داشتیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: جشنواره ملی کتابخوانی رضوی در بخش‌های فردی يا گروهي و  خانوادگی، به شیوه دو مکتوب و الکترونیک برگزار مي‌شود که شركت‌كنندگان در جشنواره تنها مي‌توانند در يكي از دو بخش فردي يا گروهي و خانوادگي شركت كنند. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و ارسال آثار خود به‌ بخش‌های این رویداد بایستی به آدرس جشنواره به نشانی razavi.samakpl.ir  مراجعه کنند. از برگزیدگان این جشنواره در دو سطح ملی و استانی با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدي در بخش‌هاي فردي، گروهي و خانوادگي تقدیر به‌عمل می‌آید.
 
اضافه می‌شود گُناباد با نام تاریخی کُناباد مرکز واقع در جنوب استان خراسان رضوی است. عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین قنات جهان (قنات قصبه) در گناباد قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها