دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان

روز گذشته اولین جلسه شورای تخصصی کتاب کودک و نوجوان با حضور اعضای آن در محل سالن جلسات حوزۀ ریاست انتشارات سروش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این نشست با حضور علیرضا رحیمی، عضو هیئت مدیره و معاون فرهنگی سروش، لاله جعفری، نویسنده کودک، مهدی فروزنده‌دل، کارپرداز فرهنگی، محمود سلامیان، تهیه‌کننده مل‌مل، فریبا صفرپور، مترجم روس، حامد نعمت‌اللهی، مدیر شوراهای علمی و تخصصی، ناصر عابدی، مشاور فرهنگی و مریم عباس‌زاده، دبیر شورا در محل سالن جلسات حوزه ریاست انتشارات سروش برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه، وضعیت حوزه نشر آثار کودک و نوجوان ارزیابی شد و این مسئله مطرح شد که: کتاب کودک و نوجوان در دهه‌های اخیر همواره به‌عنوان یکی از حوزه‌های درخشان چه به‌لحاظ کیفی و چه از نظر کمّی در حوزه فرهنگ مطرح بوده است. توجه به ذهنیت، خلاقیت و توانایی‌های کودکان و نوجوانان از دیرباز یکی از دغدغه‌های دانشمندان علوم انسانی بوده است. پیرو این مسئله، چه بسیار نویسندگان، هنرمندان و شاعرانی که جهت جهش فکری و روحی این گروه سنی با انتشار کتاب‌های ممتاز و شایسته گام‌های مؤثری برداشته‌اند که انتشارات سروش هم در این امر پیشتاز بوده است.
 
همچنین در این نشست، سیاست‌گذاری‌های حوزه نشر کتاب کودک انتشارات سروش بررسی و سرفصل‌های آن مشخص شد. در نهایت نیز مقرر شد این جلسه به صورت مستمر برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها