سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴
کتاب «سلطان هور» در زرند رونمایی شد

کرمان- از کتاب «سلطان هور» روایت زندگی سردار شهید «حسن سلطانی» شهید شاخص شهرستان زرند در سال ۱۴۰۲ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، از کتاب «سلطان هور» روایت زندگی سردار شهید«حسن سلطانی» شهید شاخص شهرستان در سال ۱۴۰۲  در جوار مرقد نورانی امامزاده حمزه (ع) شهر زرند رونمایی شد.

در این مراسم ۲ تن از همرزمان شهید به ایراد خاطراتی از شهید پرداختند و در ادامه بعد از پخش نماهنگی از این شهید والامقام و سخنرانی کوتاه نویسنده کتاب و همچنین فرماندار شهرستان از کتاب «سلطان هور» رونمایی شد.

 این کتاب حاصل کار تحقیقاتی ۵ ساله موسسه فرهنگی و هنری بصیرت شهدایی شهرستان زرند بوده و به قلم «فاطمه جعفرزاده» نگارش شده است.

سردار سید محمد تهامی، در این مراسم بیان کرد: همزمان با رونمایی از این کتاب، مسابقه‌ای از محتوای آن تدوین شده و علاقه مندان می‌توانند بعد از خواندن کتاب به شکل الکترونیکی پاسخ سوالات مسابقه را با استفاده از تلفن همراه خود ارسال کنند.

مسئول موسسه بصیرت شهدایی از حضور مسئولان شهرستان، مردم، همرزمان شهید و همچنین خانواده شهیدان سلطانی و اهالی منطقه بهشت وحدت زرند در مراسم رونمایی کتاب تشکر کرد و از افرادی که توانایی دارند  خواست  تا در مراسم رونمایی از این اثر ماندگار که در تاریخ پنج شنبه اول تیر ماه ساعت ۱۷ عصر در جوار مرقد مطهر  سردار شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود، شرکت کنند.

به گزارش (ایبنا)، سردار شهید «حسن سلطانی» در سال ۱۳۴۵ در منطقه بهشت وحدت شهرستان زرند کرمان دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را تا کلاس دوم راهنمایی ادامه داد؛ ولی با شعله ور شدن آتش جنگ درس و مدرسه را رها کرد و به سوی جبهه ها‌ی جنگ شتافت و اکثر وقت خود را  از سال ۵۹ تا ۶۴  در جبهه‌ها گذراند و از اعجوبه‌های جنگ شهرستان زرند می‌باشد که با حضور خالصانه و عاشقانه اش در جبهه‌های حق علیه باطل نقش مهمی در پیشبرد اهداف جنگ در لشکر ۴۱ ثارالله ایفا می‌کرد.

او در عملیات‌های مختلفی حضور پیدا کرد و چندین مرتبه از جمله در عملیات بدر به شدت مجروح شد؛ اما روح متلاطم و عاشق شهادت وی باعث می‌شد بعد از بهبودی مختصر دوباره به سوی جبهه‌ها روانه شود.  

در سال‌های پایانی حضور در جبهه در سِمَتِ مسئول شناسایی محور‌های عملیاتی با تیم اطلاعات لشکر ۴۱ ثارالله همکاری کرد و سرانجام این سردار گمنام در جبهه‌های جنگ در جبهه هورالعظیم در ۳ دی ۱۳۶۴  به آرزوی دیرینه‌اش؛ یعنی شهادت در راه حق رسید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها