جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
اخلاص ویژگی بارز شهید آقایی‌پور/ فاجعه منا فراموش نشود

نویسنده کتاب «سفیر ما در بهشت» اخلاص را ویژگی بارز شهید آقایی‌پور شخصیت مورد روایت این اثر دانست. 

حبیبه آقایی‌پور نویسنده کتاب «سفیر ما در بهشت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در خصوص این اثر اظهار کرد: کتاب «سفیر ما در بهشت» روایت زندگی محمد رحیم آقایی‌پور دیپلمات شهید شده در حادثه منا است که برای مأموریت کاری به سفر حج رفته‌ بود و در فاجعه منا جان خود را از دست داد.

وی افزود: این کتاب شهید آقایی‌پور را در ابعاد مختلف با جزئیات کامل روایت می‌کند، جزئیاتی که قابل الگوبرداری برای همه افراد است، الگوی فرزند، مادر و پدر این کتاب قابل استفاده است، ابعاد مختلف زندگی شهید آقایی‌پور زندگی عبادی، کاری و اجتماعی مورد توجه است، روایات مستند و با جزئیات باشد. 

نویسنده کتاب «سفیر ما در بهشت» در پاسخ به اینکه نوشتن در خصوص پدر سخت نبود، تصریح کرد: خیلی سخت بود، آنقدر سخت بود که نوشتن این کتاب هشت سال طول کشید،از روزهای ابتدایی فاجعه منا، دل‌نوشته‌هایم را می‌نوشتم و خاطرات را به مرور در طی این سال‌ها پیدا و کشف می‌کردم، اما یادآوری و نوشتن آن خاطرات زمان برد.

آقایی‌پور در خصوص خصوصیت بارز پدرش گفت: خصوصیت خیلی خاص شهید آقایی‌پور اخلاص بود،اصلا اهل اینکه خودنمایی داشته باشد نبوده است،آدمی بود که از اقدامات خود صحبت نمی‌کرد و کشف چنین شخصیتی و نوشتن در خصوص آن اتفاقا خیلی سخت بود، من در مود حوزه کاری پدرم مطلقا هیچ‌چیز نمی‌دانستم.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به فاجعه منا گفت: فاجعه منا یک فاجعه عظیمی بود که رهبر نیز گفتند نباید این فاجعه فراموش شود، کل جامعه اسلامی از این فاجعه دردناک متأثر شدند و مختص شیعیان و کشور ما نبود، اما با گذشت زمان آنطور که باید به آن پرداخته نشده‌است، شخصیت‌های مهمی را در این فاجعه از دست دادیم.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها