جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
از مهربان بودن دست بردارید، واقعی باشید!

کتاب «از مهربان بودن دست بردارید، واقعی باشید» نوشته توماس دان‌سامبورگ به سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب(ایبنا)، دان‌سامبورگ در ابتدای کتاب عبارت‌هایی از اگزوپری می‌آورد: «من امیدی ندارم که خودم بتوانم از تنهایی‌ام بیرون بیایم، همانطور که سنگ امیدی ندارد که چیزی جز سنگ باشد. با این همه در مشارکت با سنگ‌های دیگر می‌تواند به معبد تبدیل شود.»
 
او در مقدمه کتاب می‌گوید ما عادت نکرده‌ایم که آنچه درونمان می‌گذرد را به زبان بیاوریم و عادت هم نداریم درباره آنچه درونمان می‌گذرد فکر کنیم و برای برطرف کردن مشکلات درونی تلاش کنیم. او باور دارد ما همگی هر روز از نقاب‌هایی استفاده می‌کنیم و شخصیت واقعی خود را پنهان می‌کنیم.
 
دان‌سامبورگ در فصل نخست کتاب به این نکته اشاره می‌کند که ما احساسات و نیازهایمان را سانسور می‌کنیم. او درباره ذهن به موضوع داوری‌ها و برچسب‌هایی که می‌زنیم اشاره می‌کند و به زبان مسئولیت‌پذیر که باید فعال باشد می‌پردازد.
 
در پشت جلد کتاب اینطور آمده است: «این کتاب مانند سطل آبی است که برای بیدار کردن آگاهی هر فرد ریخته می‌شود. نویسنده با مثال‌هایی که در کتاب آورده توضیح می‌دهد که ما چطور از نیازهایمان غافل می‌شویم و آن‌ها را نادیده می‌گیریم و چطور این کار ما را به سوی خشمگین شدن سوق می‌دهد و ما این خشم را روی دیگران خالی می‌کنیم. این کتاب طرز خنثی کردن خشم را به ما یاد می‌دهد که چه به صورت آشکار و چه به صورت پنهان هر روز با آن دست‌به‌گریبان هستیم.»

کتاب «مهربان بودن دست بردارید، واقعی باشید» نوشته توماس دان‌سامبورگ از سوی نشر جوانه رشد در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها