پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
خبر کاغذی معاون اجرایی رئیس جمهور برای ناشران

معاون اجرایی رئیس‌جمهور درباره آخرین اقدامات دولت در حمایت از ناشران گفت: دستور رئیس جمهور این است که بسته حمایتی ویژه خانواده نشر و کتاب تهیه شود و در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در حاشیه بازدید از سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره آخرین اقدامات دولت در حوزه تأمین کاغذ، گفت:‌ مشارکت 1700 ناشر داخلی و 100 ناشر خارجی در نمایشگاه به این معنای است که ناشران از این رویداد استقبال کرده‌اند؛ البته مشکلات و نارسایی‌هایی در حوزه صنعت نشر، کتاب و چاپ ازجمله گرانی کاغذ وجود دارد. 

وی ادام داد: تأکید رئیس جمهور این بود که در این صنعت به سمت خودکفایی کامل پیش برویم؛ زیرساخت‌های درخور توجهی نیز در این خصوص فراهم شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری ادامه داد: ازجمله چند مجموعه حاکمیتی و خصوصی که در مسئله کاغذ ورود جدی پیدا کرده‌اند تا بتوانند این مشکل را حل کنند؛ همچنین تاکید مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با دستور ریاست جمهور این است که «بسته حمایتی ویژه خانواده نشر و کتاب» تهیه شود و در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد.

منصوری با بیان اینکه امسال به لحاظ محتوا و غنا در نمایشگاه کتاب تهران اقدامات درخور توجهی برنامه‌ریزی شد، ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران برای دولت، صرفا یک نمایشگاه نیست؛ بلکه یک رزمایش تولید فکر و محتوا است. این رویداد ممتاز، برگزار شده هم از لحاظ تعداد ناشران و هم استقبال مردم در دنیا بی‌نظیر است.

وی گفت: بیش از چند میلیون نفر از رویداد بازدید می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد که در جامعه عزیز ایران، مسئله فکر و محتوا در صدر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها