پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
طرح گرنت در معرفی آثار ایرانی به بازار جهانی مؤثر است

سفیر لبنان در دیدار با رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران گفت: طرح گرنت، طرحی حائز اهمیت است که در معرفی آثار فاخر جمهوری اسلامی ایران به بازار جهانی کتاب موثر خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حسن محمد عباس، سفیر لبنان، ضمن حضور در سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با یاسر احمدوند رئیس این رویداد دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
عباس با تشکر از حسن استقبال مدیران نمایشگاه کتاب تهران گفت: بازدید از نمایشگاه را برای یک روز کافی نمی‌دانم و باید فرصت بیشتری را در روزی دیگر برای بازدید در نظر داشته باشم.
 
سفیر لبنان با بیان اینکه طرح گرنت طرحی موفق و حائز اهمیت است گفت: این طرح می‌تواند در معرفی آثار فاخر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و کشورهای عربی نقش بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آوازه ایران در تمدن دیرینه است عنوان کرد: مشتاق هستیم این روابط را در زمینه‌های ادبیات نو و  توسعه دهیم.

وی گفت: پیشرفت‌های علمی که در ایران صورت گرفته است می‌تواند برای مخاطبان بسیار حایز اهمیت باشد.
 
سفیر لبنان با اشاره به اهمیت حضور ایران در نمایشگاه لبنان گفت: حضور ایران در این نمایشگاه می‌تواند در معرفی آثار به مخاطبین لبنانی اثرگذار باشد، و سعی خواهیم کرد زمینه اختصاص فضای بیشتر برای غرفه ایران در نمایشگاه کتاب لبنان را فراهم آوریم.

وی با بیان اینکه با حضور در کتابخانه‌های ایران تنوع بسیار غنی موضوعات مختلف را مشاهده کرده است گفت: احساس می‌کنم ایران در این زمینه جایگاه برتری دارد و این جایگاه باید به مخاطبان لبنانی معرفی شود.

عباس با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد با همکاری وزارت فرهنگ لبنان، زمینه حضور ناشران لبنانی را برای مشارکت بیشتر در حوزه نشر جمهوری اسلامی ایران فراهم کنیم  گفت: ناشران در لبنان آثار مختلف را نه تنها به عربی، بلکه به انگلیسی و فرانسوی نیز ترجمه می‌کنند.
 
 رئیس نمایشگاه کتاب سی و چهارم تهران با اشاره به اینکه روز گذشته حدود 1 میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند گفت: استقبال از نمایشگاه بسیاری از افراد را شگفت‌زده کرده است.

احمدوند با اشاره اینکه ادبیات معاصر ایران و لبنان باید بیشتر شناسانده شود  گفت: ترجمه آثار شاعران و نویسندگان ایرانی به زبان‌های مختلف از جمله عربی می‌تواند این زمینه را فراهم کند.
 
احمدوند با تأکید بر اینکه همکاری‌های فرهنگی که بین ایران و لبنان شروع شده  باید بیشتر شود و توسعه پیدا کند گفت: این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه چاپ آثار نویسندگان ایرانی در زمینه‌های مختلف ادبی، کودک و نوجوان و ... باشد.
 
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام آمادگی برای معرفی 30 اثر با موضوعات مختلف همچون ادبیات و کودک و نوجوان برای بهره‌مندی از طرح گرنت گفت: اگر زمینه همکاری‌ها در لبنان وجود داشته باشد این عدد می‌تواند به 40 اثر نیز برسد و در این رابطه هم 40 هزار یورو حمایت در نظر خواهیم گرفت.

احمدوند با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دوجانبه فرهنگی میان دو کشور گفت: برای اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی این آمادگی وجود دارد که گروهی از نویسندگان و شاعران نسل جدید ایران را به بیروت اعزام کنیم و همچنین میزبان شاعران و ادبیان لبنانی باشیم.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها