چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
افزایش 50 درصدی ثبت‌نام کنندگان مسابقات قرآن در زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ثبت نام ۳۲۸ نفر تاکنون در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش دارد.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به ثبت نام ۳۲۸ نفر تاکنون در مسابقات سراسری قرآن کریم در استان زنجان گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50 درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: از کل ثبت‌نام کنندگان 221 نفر بانوان و 107 نفر هم آقایان هستند که بیشترین ثبت‌نامی هم مربوط به شهرستان زنجان با 174 نفر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اضافه کرد: در بخش ترجمه سوره یس و الرحمن ۷۴ نفر، قرائت تحقیق ۳۳ نفر، قرائت ترتیل ۴۶ نفر، حفظ کل ۱۱ نفر، حفظ ۲۰ جزء ۱۵ نفر، حفظ ۱۰ جزء ۲۰ نفر، حفظ ۵ جزء ۳۴ نفر، مدیحه سرایی و همخوانی یک گروه، دعا خوانی ۱۷ نفر، اذان ۱۳ نفر، معارف نهج البلاغه ۲۳ نفر، معارف قرآن کریم ۳۵ نفر، معارف صحیفه سجادیه ۱۰ نفر تاکنون در این مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

کرمی در تشریح بیشتر این مسابقات افزود: ثبت‌نام ابن مسابقات از روز ۱۶ اردیبهشت و از طریق درگاه اینترنتی مسابقات به نشانیQuraniran.ir شروع و تا ۱۵ خرداد ماه ادامه دارد، با این حال از متقاضیان می‎خواهیم ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی در حدود 500 میلیون تومان هزینه برای اوقاف دارد، افزود: با این حال تعداد موقوفات قرآنی استان زنجان بسیار اندک است و درآمد سالیانه به 10 میلیون تومان هم نمی‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با دعوت از خیرین برای مشارکت بیشتر در وقف موقوفات قرآنی، بیان کرد: قطعا وجود موقوفات بیشتر در این حوزه، اجرای برنامه‌های بیشتر را سهل‌تر می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها