دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
رادیو اقتصاد با ویژه‌برنامه «نشر اقتصاد» میهمان نمایشگاه کتاب

صدای ویژه‌برنامه «نشر اقتصاد» رادیو اقتصاد هر روز در سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پخش می‌شود.

پویان امینیان، تهیه‌کننده برنامه «نشر اقتصاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به پخش روزانه برنامه «نشر اقتصاد» در ایام سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این برنامه همزمان با نمایشگاه کتاب تهران در رادیو اقتصاد پخش می‌شود و مخاطبان رادیو را به نمایشگاه می‌آورد، در این برنامه تلاش می‌کنیم بزرگترین رویداد فرهنگی کشور را از منظر اقتصادی نگاه کنیم.
 
وی افزود: در این برنامه مشکلات اقتصاد نشر، تامین مواد اولیه تولید کتاب، حقوق نشر،‌ فروش و عرضه استانی کتاب‌ها و راهکارهای تشویق و ترغیب مردم به خرید کتاب با توجه به مشکلات اقتصادی و بالا بودن قیمت کتاب بررسی می‌َشود.
 
امینیان با بیان اینکه نباید بگذاریم کتاب از سبد خرید مردم حذف شود، ادامه داد: اگر این اتفاق رخ بدهد خطر فرهنگی بزرگی برای کشور رخ می‌دهد و در آینده نزدیک شاهد یک دریای بزرگ با عمق کم هستیم؛ بنابراین باید این مساله را جدی گرفت.
 
وی درباره رویکردهای رادیو اقتصاد در حوزه نشر گفت: در بخش‌های مختلف این رادیو تلاش داریم علاوه بر معرفی روزانه کتاب، به بهانه‌های مختلف این مساله را بررسی کنیم، پیش از این نیز برنامه‌‌ای با عنوان «رادیو کتاب» پخش می‌شود و مجموعه برنامه‌های برنامه، مستمر ادامه دارد.
 
امینیان با اشاره به بخش‌های مختلف این برنامه، توضیح داد: گفت‌وگو با ناشران و فعالان فرهنگی، گزارش از نمایشگاه معرفی کتاب، پشت کتاب و اخبار حوزه نشر برخی از برنامه‌‌های پیش‌بینی شده برای این رویداد است،
بابک مینایی گوینده، مهدخت نعمت‌زاده گزارشگر، فرزانه بهزادیان هماهنگی برنامه، شقایق کردی و مروا کاظم‌زاده، ساره گودرزی و رضا فرخی نیز از جمله همکاران در این برنامه هستند.
 
به گزارش ایبنا؛، ویژه‌برنامه «نشر اقتصاد» تا پایان نمایشگاه کتاب هر روز ساعت 11 و 30 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.
 
سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها