شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی زنجان

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی ما مراجعانی دارد که به دنبال خدمات اجتماعی هستند، گفت: امروز کتابداران با توجه به نیازی که در جامعه و کاربران کتابخانه احساس می‌کنند، اقدامات خلاقانه‌ای در راه ایفای نقش اجتماعی کتابخانه و در حوزه‌هایی از قبیل کسب‌و‌کار و آسیب‌های اجتماع انجام می‌دهند.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این مراکز دیگر تنها محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی در کتابخانه‌‎های عمومی افزود: کتابخانه‌های عمومی تنها محلی برای امانت کتاب و قرائت‌خانه نیست، بلکه کارکردهایی اجتماعی با محوریت کتاب و دانایی برای آن تعریف شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در برنامه‌ریزی جدید کتابخانه‌های عمومی نقش‌ها و اهداف متنوعی دارند و یکی از مهمترین آنها نقش اجتماعی است، اضافه کرد: در همین راستا ارائه آموزش‌های مبتنی بر مهارت‌های کسب و کار برای اعضای کتابخانه‌های عمومی، ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقای دانش کاربردی کتابداران، توسعه کمّی کتابخانه‌ها به‌ویژه در روستاها، ایجاد کتابخانه‌های سیار، توسعه کتابخانه‌های عشایری و توجه ویژه به بخش کودک و نوجوان  مورد توجه است.

رحمانی‌زاده با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی ما مراجعانی دارند که به دنبال خدمات اجتماعی هستند، افزود: امروز کتابداران با توجه به نیازی که در جامعه و کاربران کتابخانه احساس می‌کنند، اقدامات خلاقانه‌ای در راه ایفای نقش اجتماعی کتابخانه و در حوزه‌هایی از قبیل کسب‌و‌کار و آسیب‌های اجتماع انجام می‌دهند.

معاون اداره کل کتابخانه‎های عمومی استان زنجان از برگزاری همایش‌ و جلسات نقد و بررسی کتاب خبر داد و گفت: از ابتدای امسال جلسات متعددی در حوزه اجتماعی برگزار شده که از جمله آن مسائل مربوط به حوزه آسیب‌های اجتماعی است.

وی از برگزاری کارگاه آموزشی مهارت‌های فرزندپروری خبر داد و افزود: سلسله جلسات آموزشی مهارت‌های فرزندپروی در راستای ارتقای سلامت روان و افزایش آگاهی والدین در رابطه با فرزندانشان، روزهای چهارشنبه از ساعت 17 تا ۱۸ در کتابخانه عمومی احمد مهدوی  زنجان برگزار می‌شود.

رحمانی‌زاده همچنین از برگزاری نشست پرسش و پاسخ در حوزه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این نشست تخصصی نیز در کتابخانه عمومی سهروردی برگزار شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها