یکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
رمان نوجوان «به من بگو قارتال» منتشر شد

انتشارات مهرک (کودک و نوجوان سوره مهر) داستان اسطوره‌ای «به من بگو قارتال» به قلم فرانک انصاری با تصویرگری مهدی بادیه‌پیما را برای نوجوانان بالاتر از ۱۳ سال منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رستم و اسفندیار در ایران باستان. هرکول و میناتائور در یونان باستان. نسناس در میان اعراب باستان. ژوپیتر و ونوس در رم باستان؛ همۀ آنها اسطوره‌های دنیای کهن بوده و کارهای شگفت‌آوری کرده‌اند؛ اما دورۀ آنها سر آمده و حالا نوبت من است که اسطورۀ دنیای جدید باشم. اسطورۀ آذربایجان! هروقت کارم داشتی فقط نامم را صدا بزن: «به من بگو قارتال!».

پس از خواندن این معرفی، چه حسی به شما دست داد؟ به نظر می‌رسد می‌تواند داستان اسطوره‌ای یا افسانه‌ای جذابی باشد؛ زیرا هم تألیفی است و احتمالا عناصر ملموس بسیاری را در کتاب پیدا می‌کنیم که می‌توانیم به راحتی درکش کنیم و هم سوژه‌ای اسطوره‌ای دارد که می‌تواند نکات جدیدی هم به ما درباره اسطوره‌ها بیاموزد، بویژه اسطوره آذربایجان! 

کتاب «به من بگو قارتال» را فرانک انصاری نوشته و مهدی بادیه‌پیما تصویرگری کرده است. این کتاب رمان نوجوان است و برای مطالعه گروه سنی بالاتر از ۱۳ سال پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:
«وقتی آتش اژدها به من رسید جاخالی دادم. اژدها دوباره گلولۀ دیگری پرتاب کرد و من به سمت موسی دویدم. در یک لحظه ایستادم و دستم را به سمت چشم‌های اژدها گرفتم که در یک‌قدمی‌ام بودند. صاعقه‌ای از دستم به داخل چشم‌های اژدها فرو رفت. اژدها پیچ‌وتاب‌خوران و با صدایی که شبیه جیغی تیز بود به داخل آب دریاچه فرو رفت. با صدای جیغ اژدها هراسان از خواب پریدم.».

انتشارات مهرک (کودک و نوجوان سوره مهر) کتاب «به من بگو قارتال» را در ۲۶۸ صفحه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها