سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
بودجه استانی به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص نیافته است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اختصاص 9 میلیارد تومان بودجه ملی برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان گفت: ریالی از بودجه استانی به باغ موزه دفاع مقدس اختصاص نیافته است.

سید شمس‌الدین موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به پیگیری‌‎های متعدد انجام شده در رابطه با تکمیل و ساخت باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: در طول مدت ساخت این باغ موزه فقط طبقه اول آن آماده‌سازی شده و برای مابقی فضاها اقدام خاصی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه روند احداث این پروژه که بیش از ۱۰ سال پیش طرح آن ارائه شده است باید با جدیت پیگیری شود، اضافه کرد: ادامه داد: باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان در  زمینی به مساحت ۲۲ هکتار به عنوان ارزشمندترین مرکز فرهنگی و میراث ماندگار در حال احداث است.

وی با اشاره به اختصاص ۹ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس گفت: این بودجه ملی بوده و از استان ریالی به این پروژه اختصاص داده نشده است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس شامل اطلاعات مربوط به بیش از 100 هزار سند و اطلاعات مربوط به 3 هزار و 535 شهید و 66 هزار ایثارگر خواهد بود، افزود: پروژه موزه شهدا از سال ۹۸ متوقف شده بود که در سفر اخیر رئیس جمهور اعتبار لازم به آن تخصیص یافت که امیدواریم با همت استانی اقدامات لازم در رابطه با تکمیل آن انجام شود.

موسوی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در اکثریت استان‌های کشور تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: باغ موزه‌های دفاع مقدس با نمایش تجهیزات جنگی، آثار شهدا، کتاب‌ها، وصایا و سایر موارد، روایتگر گنجینه‌های دینی و ملی هستند.

وی با بیان اینکه موزه‌ها و پارک موزه‌های دفاع مقدس، نقش مهمی در توسعه و آشنایی نسل‌ها مختلف با فرهنگ ایثار و شهادت دارند، گفت: باید موزه‌هایی در شأن شهدا ساخته شود تا جوانان بتوانند از آثار آن شهیدان دیدن کنند و با شخصیت و منش و رفتار آن‌ها آشنا شوند.

باغ موزه فرهنگی دفاع مقدس زنجان سال ۸۹ در منطقه گردشگری گاوازنگ در زمینی به مساحت ۲۲ هکتار کلنگ زنی شد و از آن زمان تاکنون این مجموعه با ارزش فرهنگی آنطور که باید و شاید مورد توجه مسئولان استان زنجان قرار نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها