سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
ثبت‌نام 1200 زنجانی در جشنواره کتابخوانی رضوی

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی گفت: تاکنون یک هزار و 200 زنجانی در این مسابقه فرهنگی ثبت‌نام کرده‌اند.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در زنجان برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش فردی و گروهی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود، اضافه کرد: علاقه‌مندان به شرکت در بخش انفرادی می‌توانند متناسب با گروه سنی خود ضمن مطالعه کتاب‌ها، در هر یک از رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به شرایط شرکت در بخش گروهی جشنواره هم اشاره کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش خانوادگی باید در هنگام مراجعه به سایت جشنواره، ضمن انتخاب گزینه خانوادگی و افزودن همه یا بخشی از اعضای درجه یک خانواده (پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ و مادربزرگ) متناسب با گروه سنی خود در رشته‌های جشنواره شرکت کنند.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ادامه داد: در قالب این جشنواره پویش‌های کتابخوانی شامل «قصه گویی، معرفی کتاب، خوانش بخش‌هایی از کتاب» مسابقات چهارگزینه‌ای، هنرهای تجسمی، دست سازه، داستان و شعر و هنرهای دیجیتال نیز از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

وی با اشاره به استقبال بالای زنجانی‌ها برای شرکت در این جشنواره فرهنگی و هنری گفت: سال گذشته 26 هزار نفر در جشنواره شرکت کردند و از محل انتشار فراخوان جشنواره جدید یک هزار و 200 نفر ثبت نام کرده‌اند.

رحمانی‌زاده با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این جشنواره تا یکم تیرماه سال جاری است، افزود: ترویج فرهنگ و معارف ائمه و آموزه‌های دینی و مطالعه کتاب‌های مرتبط از اهداف برگزاری جشنواره رضوی است.

گفتنی است، کتاب‌های «مسافران شب برفی» اثر کلر ژوبرت از انتشارات رود آبی و «نادانی دشمن ماست؛ پنج حدیث از امام حسن عسکری(ع)» اثر محمد مهاجرانی؛ «اسب چوبی» اثر مجید راستی از انتشارات به‌نشر، «10قصه از امام حسن عسکری(ع)» اثر مسلم ناصری از انتشارات قدیانی و «بیدار شو بابا» اثر مرضیه جوکار از انتشارات به‌نشر، منابع بخش کودک (۸ تا ۱۲ سال) است.

«من ضامن» اثر مصطفی خرامان از انتشارات به‌نشر، «غروب خورشید در سامرا زندگینامه امام حسن عسکری(ع)»، منابع بخش نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) است.

دو اثر «آبی‌ها» نوشته سعید تشکری از انتشارات به‌نشر و «ماه در محاق؛ مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام حسن عسکری(ع)» نوشته سعید بهشتی از انتشارات اطلاعات، منابع ویژه بخش جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها