سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
نویسنده «چرا اتفاقات بد برای مردم خوب می‌افتد» ​​​​​​​درگذشت

رابی هرولد اس کوشنر، نویسنده آمریکایی در 88 سالگی درگذشت. «چرا اتفاقات بد برای مردم خوب می‌افتد» معروف‌ترین کتاب اوست که به فارسی هم ترجمه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ان پی آر، کوشنر، نویسنده 14 کتاب در حوزه فلسفه و معنای زندگی و ارتباط انسان و خدا، بیشتر به خاطر کتابی با عنوان «چرا اتفاقات بد برای مردم خوب می‌افتد» که پس از مرگ فرزند اولش نوشت، شناخته می‌شود.

این کتاب که بیش از چهار دهه پیش منتشر شد، پیامی را عرضه کرد که خوانندگان در طول نسل‌ها نیاز به شنیدن آن داشتند: عشق خداوند، نامحدود و هدف نهایی خدا این است که مردم، شجاعانه و معنادار زندگی کنند.
 
پس از وقایع 11 سپتامبر 2001 کتاب «خداوند شبان من است» کوشنر پرفروش شد و راهنمایی‌هایی را درباره چگونگی یافتن ایمان و شجاعت در وضعیت تراژیک غیرقابل تحمل ارائه کرد. او نوشت: «بیشتر اوقات ما نمی‌توانیم آنچه را برایمان اتفاق می‌افتد، کنترل کنیم اما همیشه می‌توانیم بر نحوه واکنش خود به این اتفاقات، کنترل داشته باشیم. اگر نمی‌توانیم خوش‌شانس باشیم، با استعداد باشیم یا دوست داشته باشیم، می‌توانیم قدردان باشیم، از آنچه هستیم و چیزی که داریم، راضی باشیم و بر اساس آن رفتار کنیم.»
 
از دیگر آثار کوشنر می‌توان به «9 مساله ضروری درباره زندگی»، «زیستن ارزشمند: حل تعارض بین وجدان و موفقیت»، «وقتی هرچیزی می‌خواهی کافی نیست»، «غلبه بر ترس» و «غلبه بر ناامیدی‌های زندگی» اشاره کرد.
 
«چرا اتفاقات بد برای مردم خوب می‌افتد» و «زندگی در دنیای لغزان: برخورد معنوی با ترس‌های دنیای مدرن» از جمله کتاب‌های این نویسنده‌اند که در ایران، ترجمه و منتشر شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها